اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور حجت‌الاسلام قرائتی صورت گرفت

برگزاری همایش نقش مبلغان در پیشگیری و درمان اعتیاد در قم

نخستین همایش پیشگیری و نجات با موضوعیت نقش مبلغان در پیشگیری و درمان اعتیاد با حضور حجت‌الاسلام قرائتی در قم برگزار شد.

برگزاری همایش نقش مبلغان در پیشگیری و درمان اعتیاد در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، همایش پیشگیری و نجات با موضوعیت نقش مبلغان در پیشگیری و درمان اعتیاد عصر امروز با حضور حجت‌الاسلام محسن قرائتی، براتی معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، حاجی مظفری مدیرکل سازمان بهزیستی استان و مبلغان حوزه علمیه قم در سالن اجتماعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.

در این همایش پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه در جایگاه قرار گرفت و ضمن عرض خیر مقدم به حضار اظهار کرد: برای نخستین بار است که همایشی با این موضوع برگزار می‌شود و ما باید بدانیم اعتیاد یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های جامعه امروز ما است. 

وی با تاکید بر اینکه طبق آمارهای موجود حدود دو میلیون معتاد در کشور وجود دارد، تصریح کرد: یک میلیون و نیم از این معتادان در کمپ‌های ترک اعتیاد به سر می‌برند اما متاسفانه حوزه و عرصه تبلیغ هیچ تدارکی برای این افراد ندیده است.

در ادامه حجت‌الاسلام محسن قرائتی در جایگاه قرار گرفت و با اشاره به اینکه خود بنده با بیش از نیم قرن طلبگی از ماجرای تبلیغ در کمپ‌های اعتیاد غافل بودم، اضافه کرد: دو میلیون معتاد در کشور داشته باشیم و از آن غفلت کنیم، باید پیش خداوند توبه کرد.

قرائتی با تاکید بر اینکه انسان‌هایی که اعمال خوبی ندارند گاهی اوقات تحت تاثیر حادثه‌ای به سرعت تغییر می‌کنند، گفت: انسان‌های بسیاری هستند که فقط به دلیل یک کار خوبی که انجام دادند به بهشت می‌روند.

وی با اشاره به اینکه با معتادان باید به گونه‌ای رفتار کرد که مایوس و ناامیدی از آنها دور شود، تصریح کرد: روحانیون و مبلغانی که قرار است با معتادان سر و کله بزنند، باید آموزش دیده باشند چرا که هر طلبه‌ای به درد این کار نمی‌خورد.

این استاد حوزه با تاکید بر اینکه برای درمان معتاد باید وقت گذاشت و حوصله کرد، اضافه کرد: مبلغان در این حوزه باید با اطلاعات کامل به مراکز کمپ‌ها وارد شوند.

وی با اشاره به اینکه نگاه ما به معتاد باید نگاه به یک بیمار باشد، تصریح کرد: نخستین شرط طلبه شدن حوصله است چرا که گاهی جسارتی هم می‌شود اما باید صبر کرد.

سپس فرید براتی معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با حضور در جایگاه و با اشاره به اینکه ضرورت دارد روحانیون در بحث پیشگیری، درمان و کاهش آسیب اعتیاد ما را کمک کنند، اظهار کرد: وضعیت فعلی اعتیاد در کشور اصلا خوب نیست.

وی اعتیاد در کشور را یک چالش بزرگ دانست و اضافه کرد: سومین دغدغه مردم طبق آمار نظرسنجی‌ها پس از گرانی و بیکاری، اعتیاد است.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی با تاکید بر اینکه 17 هزار میلیارد تومان از منابع کشور هزینه مبارزه با اعتیاد می‌شود، تصریح کرد: این هزینه شامل انسداد مرزها، درمان، پیشگیری و بحث‌های مختلف مربوط به اعتیاد می‌شود.

در ادامه این برنامه حسن جاجویی مدیر موسسه کمپ ترک اعتیاد پیروان همت به جایگاه دعوت شد و با اشاره به اینکه روحانیت برای جذب معتادان نقش مهمی دارد، اظهار کرد: فن بیان و حوصله یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک مبلغ در کمپ ترک اعتیاد است.

وی با تاکید بر اینکه کلیساهای خانگی و بهائیت برنامه‌های بسیاری برای جذب معتادان دارند، اضافه کرد: مذهب و دین نقش مهمی در کمک به ترک اعتیاد معتاد دارد.

همچنین پخش مستند اخراجی‌های 4 که در جشنواره مردمی عمار به نمایش درآمده بود، بخش دیگری از برنامه‌های این همایش بود.

نخستین همایش پیشگیری و نجات با موضوع نقش مبلغان در پیشگیری و درمان اعتیاد به همت دفتر تبلیغات اسلامی، ستاد پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی و موسسه آوای زندگی پاک برگزار شد.

انتهای پیام/78008/صا40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول