اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

مبلغان برای تبلیغ اسلام به روش‌های جدید توجه کنند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: مبلغان برای تبلیغ دین اسلام به روش‌های جدید و نوین توجه کنند.

مبلغان برای تبلیغ اسلام به روش‌های جدید توجه کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی در گردهمایی بزرگ مبلغان مازندران در آستانه ماه مبارک رمضان با عنوان همایش بزرگ مشعل‌داران هدایت، حماسه‌سازان در ساری گفت: مهم‌ترین وظیفه مبلغان در دنیای امروز تبلیغ پیام دین به مردم است.

وی افزود: گسترش فرهنگ و مکتب امامان معصوم باید در جامعه نهادینه شود و مبلغان و روحانیون برای تحقق این مهم باید اهتمام بورزند.

ابراهیمی با اشاره به تلاش نظام سلطه برای رخنه در باورهای دینی و اعتقادی مردم افزود: در دوران و ادوار گذشته دشمنان اسلام مسائلی را وارد مذهب اسلام کرده و شبهاتی را ایجاد کردند که وظیفه مبلغان در برابر آنها شفاف‌سازی مسائل و رفع موارد شبهه است.

وی تاکید کرد: مبلغان باید زمینه رشد و تعالی اخلاقی و معنوی نسل امروز را فراهم کنند زیرا دشمنان به خوبی می‌دانند در صورت تعرض به ایران اسلامی هر مسجد و خانه به یک پایگاه مقاومت تبدیل می‌شود.

ابراهیمی تصریح کرد: مبلغان به عنوان نماد گویای اسلام ناب محمدی و علوی محسوب می‌شوند و بیان احادیث، شیوه زندگی ائمه معصومان و بیان خدمات نظام مقدس اسلامی با هدف ترویج سبک زندگی اسلامی از جانب آنان ضروری است.

وی افزود: بیان مسائل شرعی و ترغیب جوانان و نوجوانان برای ارتباط با مبلغ و توجه دادن مردم به انفاق در راه خدا، تحلیل تاریخ اسلام و شرایط کنونی و بیان مناسبت‌های ماه مبارک رمضان از جمله موضوع‌های مورد اهمیت است که مبلغان در این ماه مبارک باید به آن بپردازند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی مازندران در ادامه گفت: آگاهی مردم از دسیسه‌های صهیونیسم جهانی و نقش ولایت فقیه بر اساس دیدگاه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، تبیین شعار سال و همین طور توجه دادن مردم خصوصاً بانوان به طرح عفاف و حجاب بر اساس منابع دینی و هویت اسلامی و ایرانی از جمله مهم‌ترین مسائل دیگر پیش‌روی مبلغان در امور تبلیغی است که در ماه مبارک رمضان می‌بایست پررنگ باشد.

وی با بیان اینکه مبلغان در تبلیغ مبانی دین اسلام باید از روش‌های تبلیغ متنوع و جدیدی استفاده کنند، افزود: در حال حاضر در شرایط کنونی بایستی برای تبلیغ دین اسلام به روش‌های جدید و نو توجه کنیم و روحانیون در عرصه‌های فرهنگی و هنری باید حضور جدی داشته باشند.

انتهای‌پیام/2296/س/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول