اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

31 نفر از اعضای خانواده‌های دیپلمات آمریکایی قاهره را ترک کردند

ساعات اولیه صبح امروز چهارشنبه به دنبال سخنرانی مرسی و مخالفت وی با ضرب‌الاجل ارتش،31 نفر از اعضای خانواده‌های دیپلمات آمریکا قاهره را ترک کردند.

31 نفر از اعضای خانواده‌های دیپلمات آمریکایی قاهره را ترک کردند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه الیوم السابع، ساعات اولیه صبح امروز چهارشنبه 22 عضو خانواده‌های دیپلمات‌های آمریکایی قاهره را به مقصد هلند و امستردام ترک کردند.

بر اساس این گزارش ساعت 7 صبح نیز 9 نفر دیگر از اعضای خانواده‌های دیپلمات‌های آمریکایی با یک هواپیمای فرانسوی از قاهره خارج شدند.

با این هواپیما همچنین «منی مکرم عبید» عضو هیئت هالی حزب مصر دموکراتیک از قاهره خارج شد.

محمد مرسی شب گذشته طی سخنانی که از تلویزیون رسمی مصر پخش شد؛ با بیان اینکه ملت مصر در انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 مسئولیتی را بر گردن وی نهاد، از چنگ زدن خود به قانون و مشروعیت قدرت قانونی سخن گفت و افزود: ملت مصر در انتخابات 2012 به جهانیان اعلام کرد که رئیس جمهور خود را انتخاب کرده است... و بعد از آن ارتش برای اولین بار قدرت را به رئیس جمهور غیر نظامی در تاریخ مصر واگذار کرد.

مرسی با اعتراف به برخی اشتباهات و کوتاهی‌ها در طی مدت ریاست جمهوری خود، افزود: چالش‌های گذشته باقی مانده و روند دموکراسی یک تجربه جدیدی است.

وی با اشاره به اینکه دموکراسی اخیر در مصر به مذاق بعضی‌ها خوش نیامده است، یاد آور شد که برخی جریان‌ها خواستار فساد هستند.

وی با تاکید بر اینکه از قدرت کناره گیری نمی‌کند، از ارتش خواست ضرب‌الاجل اخیر خود را پس بگیرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول