اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یاسوج مطرح کرد

گرانفروشی‌ عامل اصلی روی آوردن مردم به اجناس چینی

امام جمعه یاسوج گفت: گرانفروشی‌ها موجب شده تا مردم از برخی اجناس داخلی روی گردان شده و به سمت کالای بی‌کیفیت چینی بروند.

گرانفروشی‌ عامل اصلی روی آوردن مردم به اجناس چینی

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام سید علی‌اصغر حسینی ظهر امروز در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کهگیلویه و بویراحمد که در دفتر امام جمعه برگزار شد، اظهار داشت: دین اسلام برای هر موضوعی برنامه و هدف خاصی را مشخص کرده و برای کسب و کار حلال نیز بی‌برنامه نیست.

وی ادامه داد: اسلام دین بهتر زندگی کردن است بنابراین همه باید در راستای زندگی بهتر مسلمانان اقدام کنیم.

امام جمعه یاسوج یکی از بهترین راه‌های زندگی بهتر مردم را پیاده کردن دستورات اسلام از جمله امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: مبارزه با قاچاق هم از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است که باید با قوت در جامعه صورت گیرد.

به گزارش فارس، در این نشست که استاندار و سایر مسئولان مرتبط در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز حضور داشتند، حسینی تصریح کرد: چند مشکل در کشور داریم که یکی از آن‌ها گرانی و دیگری عدم فرهنگ‌سازی برای استفاده از کالای وطنی است.

امام جمعه یاسوج افزود: وقتی فردی می‌بیند که با 50 هزار تومان یک پیراهن داخلی و با همان مبلغ می‌تواند پنج پیراهن چینی بخرد از تولید داخلی صرف نظر می‌کند.

وی اجناس خارجی وارد شده به کشور به صورت قاچاق را بسیار بی‌کیفیت دانست و گفت: چرا تولید کننده داخلی نباید به ارائه قیمت‌ها توجه بیشتری داشته باشد و در یک کلام گران‌فروشی کند تا مردم اقبال کمتری به جنس باکیفیت داخلی داشته باشند.

حسینی در ادامه این نشست افزود: ما موظف هستیم که این مشکلات را بگوییم و همه کسانی که تریبون در اختیار دارند باید مشکلات را بیان کنند تا چنین سرنوشتی نصیب تولیدات داخلی نشود.

وی از تولید کنندگان داخلی درخواست کرد تا کالاها و اجناس باکیفیت تولید کنند و افزود: مردم هم باید فریب تبلیغات‌ را نخورند و اگر امروز برخی تبلیغ بی‌کیفیت بودن اجناس داخلی را می‌کنند به اقتصاد کشور ضربه خواهند زد و باید جلوی چنین افرادی گرفته شود.

امام جمعه یاسوج کشور را ثروتمند و استعدادها را ناب دانست و گفت: چرا با داشتن این همه سرمایه باید در تولید انرژی بومی هسته‌ای توانمند باشیم ولی در کنار آن نتوانیم احیانا پارچه با کیفیت تولید کنیم.

وی وظیفه روحانیون و صدا و سیما و رسانه‌ها را در این زمینه بسیار سنگین دانست و افزود: همه در هر لباس و کسوتی لازم است به امر تولید داخلی کمک کنیم.

انتهای پیام/2571/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول