اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی

«کتاب یادگار عمر» منتشر شد

بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی کتاب یادگار عمر، مجموعه مقالات محمد مهدی رکنی یزدی را در یک هزار و 500 نسخه در قطع وزیری منتشر کرد.

«کتاب یادگار عمر» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان‌قدس رضوی، کتاب «یادگار عمر» شماری از مقالات محمد مهدی رکنی یزدی است که مدت زمان زیادی در بخش فرهنگی آستان قدس رضوی، به ویژه بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی مشغول فعالیت بوده ‌است.

این اثر مجموعه مقالات سال‌های اخیر ایشان است که در مناسب‌های ویژه با مفاهیم قرآنی، معارف اسلامی، ادبیات عرفان و پاسخ برخی شبهات آورده شده است که در ابتدای هر کدام چکیده‌ای برای اطلاع خواننده از مضمون آن قرار داده شده است.

مطالعه این گونه آثار می‌تواند حقایقی از فرهنگ خودی و ادبیات اسلامی ما را نشان داده و راهنمای جوانان به سیره سلف صالح در پژوهش و نگارش باشد.

مقالات این کتاب به ترتیب تاریخ چاپ یا نوشتن تنظیم شده، جزو مقاله نخست که با توجه به درونمایه‌اش که از اصول اعتقادی است، صدرنشین شده و با مقاله پایانی تناسبی از نظر معنی و شیوه بیان دارد.

درخلوت اندیشه، ویژگی‌های ترجمه قرآن در تفسیر کشف‌الاسرار، روضه‌الورد و نزهه اهل‌الورد، معرفی شرح نسخه خفی، شعر از دیدگاه قرآن و حدیث، استاد محمد تقی شریعتی مزینانی، مفسر نکته یاب و نغزگوی، صبر، پایداری در برابر دشواری‌ها، دین خالص و نمود اجتماعی آن، اتحاد در پرتو آموزه‌های قرآن و حدیث تعدادی از عناوین مقالات این کتاب است.

همچنین گواهی قرآن بر کلام الله بودن آن، اصلاح الگوی مصرف در فروغ آیات و روایات، دولت دیدار یار، مقایسه تمثیلی در قرآن، میرزا جواد آقا تهرانی، آیت بزرگ الهی در ادب نفس و پارسایی، الحیاه فراخوان به زندگی پاک و خوش، کرامات، امکان وقوع آسیب‌شناسی، جستاری درباره جهاد در اسلام، در اندیشه فرجام حیات از دیگر عناوین مقالات این کتاب است.

انتهای پیام/70001/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول