اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما

کتاب «تولید ملی، حلاوت امروز، آسایش فردا» منتشر شد

کتاب «تولید ملی، حلاوت امروز، آسایش فردا» به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما به چاپ رسید.

کتاب «تولید ملی، حلاوت امروز، آسایش فردا» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، کتاب تولید ملی، حلاوت امروز، آسایش فردا از سه فصل اصلی با عناوین طلوع سخن، سهم کار و سرمایه در آسمان اقتصاد، عزت اقتصادی در پرتو حمایت از تولید ملی و راهبردها و راهکارهای تحقق شعار سال تشکیل شده است.

دولت و فضای کسب و کار، نقش سرمایه‌گذاری در فرآیند توسعه اقتصادی، مهم‌ترین موانع سرمایه‌گذاری خارجی در ایران، کارآفرین کیست، کارآفرینی فردی و سازمانی، تعریف و مفهوم کارآفرینی، اهمیت و ضرورت کارآفرینی، راه‌های تقویت و توسعه کارآفرینی، مراحل توسعه کارآفرینی توسط خانواده و رسالت خانواده در توسعه کارآفرینی از جمله عناوین مطرح شده در این کتاب است.

اهمیت و نقش کارگران در روند توسعه اقتصادی، اقتصاد مقاومتی راه ‌رهایی از بحران اقتصادی، دولت و حمایت از اقتصاد مقاومتی، اهمیت استراتژیک استقلال اقتصادی، مصرف کالای ایرانی ‌راهی برای نیل به افتخار ملی، عدالت توزیعی در پرتو ارتقای تولید ملی، تولید داخلی یعنی تولید اقتدار، راهبرد توسعه اقتصادی در چین، زیرساخت‌های مطلوب اقتصادی، راهکار‌های حمایت از تولید داخلی و الزامات حمایت از تولید ملی از مباحث دیگر مطرح شده در این کتاب است.

مباحثی مانند حمایت مردم و دولت از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران، حمایت خاص از تولید با حمایت تعرفه‌ای، عطف توجه به دهه تحول اقتصادی، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی بر اساس حمایت از تولید ملی، افزایش قدرت رقابتی تولید داخلی، افزایش تعرفه‌های کالای وارداتی، بسته‌بندی و بازاریابی مناسب، بهره‌گیری از شانس افزایش نرخ ارز و قیمت نفت، تقویت فرهنگ عمومی در رویکرد به کالای داخلی، اعتمادسازی با ارتقای کیفی کالای ایرانی و ضرورت مدیریت واردات برای افزایش تولید ملی از مسائلی است که زیر مجموعه فصل‌های این کتاب مطرح شده است.

نویسنده این اثر معتقد است نام‌گذاری امسال به نام سال «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» ضرورتی است که رهبری در طول پنج سال گذشته برای تمرکز روی مسائل اقتصادی در نام‌گذاری سال‌ها و تأکید به مسئولان و مردم برای حرکت به سمت اصلاح اقتصاد جامعه و در نتیجه به ارمغان آوردن نشاط و رفاه عمومی تشخیص داده‌اند.

کتاب تولید ملی، حلاوت امروز، آسایش فردا توسط سید حسین اسحاقی تألیف و به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما منتشر شده است.

انتهای پیام/78003‌/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول