اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای برگزاری لیگ برتر باشگاه‌های کشور

رقابت دختران هاکی‌باز کشور در همدان

ششمین دوره مسابقات هاکی لیگ برتر بانوان باشگاه‌های کشور با حضور شش تیم به میزبانی همدان برگزار می‌شود.

رقابت دختران هاکی‌باز کشور در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ششمین دوره مسابقات هاکی لیگ برتر بانوان باشگاه‌های کشور به میزبانی پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین برگزار می‌شود.

بنا بر تصمیم سازمان لیگ برتر فدراسیون هاکی کشورمان تیم‌های شرکت در ششمین دوره مسابقات هاکی لیگ برتر بانوان باشگاه‌های کشور در دو گروه شش تیمی باید به مصاف حریفان بروند و در گروه A این مسابقات به میزبانی همدان تیم‌های آذربایجان ‌شرقی، خراسان ‌‎رضوی، کرمانشاه، کرمان و مرکزی حضور دارند و طی چهار روز با یکدیگر مبارزه خواهند کرد.

در پایان مسابقات که به صورت رفت و برگشت و دوره‌ای برگزار می‌شود تیم برتر این گروه به مرحله نهایی صعود می‌کند تا با تیم نخست گروه B مسابقات که در گیلان مشخص خواهد شد برگزارکننده این مرحله باشند.

قبل از شروع این رقابت‌ها استان همدان با وجود قابلیت‌های خود در زمینه هاکی به خصوص در رده بانوان، قرار بود با دو تیم در این مسابقات حضور پررنگی داشته باشد که با مخالفت فدراسیون مواجه شد و با یک تیم پا به عرصه این رقابت‌ها گذاشت.

بانوان هاکی‌باز همدانی با تصمیم فدراسیون مجبور به ادغام دو تیم شدند و با یک تیم قدرتمند وارد گردونه رقابت‌ها شدند تا با استفاده از امتیاز میزبانی و همچنین تیمی قدرتمندی که در اختیار دارند بتوانند به مرحله بعدی صعود کنند.

همدانی‌ها که در سال گذشته با وجود اینکه شایستگی قهرمانی را داشتند به عنوان دومی بسنده کردند اما امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام شده هیئت هاکی و استفاده حداکثری از داشته‌های استان برای صعود به مرحله نهایی و رسیدن به مقام نخست تلاش زیادی را انجام داده است.

هیئت هاکی استان همدان که سال‌های زیادی محمدجواد جعفری را در رأس مجموعه خود دارد موفق شده در سال‌های اخیر به موفقیت‌های زیادی در زمینه پرورش استعدادهای افراد زیادی از سنین پایه و فعالیت مدارس هاکی در مرکز استان شده است.

این امر سبب شده تا در سال 90 هیئت همدان در رتبه دوم و در سال 91 در رتبه سوم کشور قرار بگیرد و در مجموع و در چند سال اخیر بین رتبه اول تا سوم کشوری قرار گرفته است.

به دلیل موفقیت‌های کسب شده توسط تیم هاکی‌بازان همدانی، ساخت یک سالن اختصاصی برای این رشته در دستور کار قرار گرفته است.

هم‌اکنون در شهرک شهید بهشتی همدان کار اجرایی این پروژه آغاز شده و به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید تا بستر برای کشف استعدادهای بیشتر در این رشته در استان فراهم شود.

تیم منتخب استان همدان برای حضور قدرتمند در ششمین دوره لیگ برتر هاکی کشور را سمیرا یادگاری، مژگان بهرامی، فاطمه رجبیان، سمانه قاسمی، زهرا زارعی، پروین صفایی‌پژوه، نیلوفر عبدی، حنا قنبری، ساناز بهرامی، آزاده صفایی‌پژوه، نسیم حمزه‌لویی، مینا شجاعی، حدیث قره‌خانی، فاطمه شکارچی‌نیک، معصومه شعبانلو، زینب ترکاشوند، عفت اسدی محرز و ریحانه شایانی تشکیل می‌دهند که به سرمربیگری طیبه نوری برای این رقابت‌ها خود را آماده کردند.

این مسابقات در همدان روزانه با شش بازی پیگیری می‌شود تا در نهایت در مجموع تیم برتر جواز حضور در مرحله بعد را کسب کند.

محل برگزاری این رقابت‌ها سالن ورزشی ابن سینای همدان واقع در خیابان شکریه است که بانوان علاقه‌مند به ورزش به خصوص رشته هاکی می‌توانند با حضور در این سالن مشوق هاکی‌بازان همدانی باشند.

----------------------

فرشید گل‌محمدی

----------------------

انتهای پیام/89020/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول