اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان:

451 نفر از اقشار آسیب‌پذیر زاهدان آموزش‌های مهارت‌آموزی را فرا گرفتند

مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: در سه ماه نخست امسال 451 نفر از اقشار آسیب‌پذیر مناطق حاشیه‌ای شهر زاهدان به صورت رایگان آموزش‌های مهارت آموزی را فرا گرفتند.

451 نفر از اقشار آسیب‌پذیر زاهدان آموزش‌های مهارت‌آموزی را فرا گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان، محمد جهانتیغی با بیان اینکه این اداره‌کل در راستای توانمندسازی آسیب‌دیدگان اجتماعی دوره‌های متعددی را برگزار کرده اظهار داشت: در همین راستا در سه ماه نخست سال‌جاری، 451 نفر معادل 83 هزار و 849 نفرساعت از اقشار آسیب‌پذیر در مناطق حاشیه شهر زاهدان به صورت رایگان آموزش‌های مهارت آموزی را فرا گرفته‌اند.

وی با اشاره به ضرورت توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر جامعه به ویژه حاشیه‌نشینان شهرها افزود: با توجه به هماهنگی‌های به‌عمل آمده به منظور ایجاد اشتغال مولد و مفید از محل و امکانات مساجد نیز استفاده خواهد شد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان بیان داشت: با توجه به نیازسنجی‌های انجام شده از سوی کانون‌های فرهنگی مساجد مربوطه با همکاری سایر دستگاه‌های ذی‌ربط نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی در مساجد ابوذر و قدس زاهدان اقدام شده که در فاز نخست زنان خودسرپرست و بدسرپرست در اولویت قرار می‌گیرند.

جهانتیغی ادامه داد: با توجه به اینکه نیاز اقتصادى مهم‌ترین مسئله و مشکل در زندگی زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست است و این زنان در صورتی که فاقد مهارت باشند مطمئناً بیشترین آسیب‌ها به سمت آنها می‌رود.

وی اذعان داشت: در سال گذشته نیز این طرح با جدیت بیشتری دنبال شده و آمار آموزش‌دیدگان در مناطق حاشیه با بیش از 40 درصد رشد به رقم دو هزار و 300 نفر رسید.

این مسئول متذکر شد: در حال‌ حاضر یک شیفت از فعالیت‌های مرکز شهدای وحدت زاهدان در مناطق حاشیه شهر زاهدان به آموزش‌های مهارتی و توانمندسازی آسیب‌دیدگان اجتماعی اختصاص داده شده و پیشنهاد شده است به منظور ارائه آموزش در شهرهای دارای جمعیت کمتر از 20 هزار نفر نیز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/75002/ن/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول