اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین:

مشکلات حوزه تولید را نباید تنها در حاکمیت دانست

استاندار قزوین گفت: نباید با فرافکنی مشکلات حوزه تولید را تنها در حاکمیت دید بلکه رفع موانع پیش روی تولید و صنعت نیازمند همدلی و دوری از فرافکنی است.

مشکلات حوزه تولید را نباید تنها در حاکمیت دانست

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، احمد عجم صبح امروز در جمع صنعتگران استان در سالن اجتماعات اداره کل صنعت، معدن و تجارت قزوین، اظهار کرد: با وجود مشکلاتی که تحریم‌ها در سال گذشته ایجاد کردند موفق شدیم رتبه‌های خوبی در عرصه تولید کسب کنیم که نشان از همراهی و پیگیری مسئولان دارد.

وی افزود: منطقی نیست که فقط از دولت انتظار داشته باشیم مشکلات موجود در صنعت و تولید را برطرف کند؛ زیرا هیچ یک از دستگاه‌های اجرایی و حتی مجلس شورای اسلامی نیز به تنهایی و بدون همکاری دیگر دستگاه‌ها و نهادهای کشور قادر به برطرف کردن موانع نیست.

این مسئول با تأکید بر اینکه صنعتگر نباید دغدغه اختلاف دیدگاه بین دولت و مجلس را داشته باشد، گفت: به عنوان نماینده دولت در استان قزوین بخشی از مشکلات بخش صنعت را می‌پذیرم اما اینکه برخی می‌گویند سوء مدیریت 70 درصد و تحریم 30 درصد در مشکلات تأثیرگذار بوده، واقع‌بینانه نیست.

استاندار قزوین افزود: آیا در اراده خادمان ملت خللی دیده شده که عامدانه و آگاهانه مانع تراشی کرده‌اند در حالی که همه صنعتگران شاهد پیگیری مسائل و مشکلات خود از سوی مسئولان استان هستند.

عجم با اشاره به اینکه موضوع انتقال حساب بانکی واحدهای صنعتی فعال در استان به صورت جدی پیگیری شده است، بیان کرد: با وجود اینکه سال‌ها پیگیر انتقال حساب بانکی واحدهای صنعتی استان به داخل استان هستیم تا منابع بانکی برای پرداخت تسهیلات به بخش صنعت افزایش یابد، همکاری خوبی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی با اشاره به مقایسه غلط برخی از افراد گفت: برخی مواقع، استان قزوین با دارا بودن بیش از سه هزار و 500 واحد صنعتی، با استانی مقایسه می‌شود که فقط 50 واحد صنعتی دارد که این مقایسه غیرمنطقی و به دور از انصاف است.

این مسئول عنوان کرد: تمام مواردی که در مقایسه‌ها بیان می‌شود باید با توجه به ظرفیت‌های موجود در سطح استان قزوین باشد.

استاندار قزوین اضافه کرد: در استان قزوین نیز با وجود تنگناهای موجود با همکاری دستگاه‌های اجرایی موفقیت‌های خوبی در عرصه‌های مختلف کسب شده است.

عجم با بیان اینکه دولت در عرصه تولید، صنعت، معدن و کشاورزی تصمیماتی گرفته تا موانع را برطرف کند، عنوان کرد: هیچ کس ادعا نمی‌کند که این تصمیمات عاری از هر گونه اشتباه است؛ اما باید به این نکته هم توجه داشت که بسیاری از تصمیماتی که دولت برای رفع موانع در این عرصه گرفته با مشارکت تولیدکنندگان بوده است.

وی با اشاره به اینکه نباید با تحلیل نادرست به بیراهه رفت، بیان کرد: در شرایط کنونی که کشور با مشکل تحریم روبه‌روست نباید مشکل تحریم‌ها را نادیده گرفت و فرصت‌های موجود را از دست داد؛ بلکه باید با واقعیت‌ها روبه‌رو شد و با تغییر رویکرد و بهره‌گیری از زبان مشترک به موفقیت دست یافت.

تعمیم یک مشکل به همه واحدهای صنعتی منطقی نیست

این مسئول بیان کرد: اگر مباحثی که منتقدان در زمینه صنعت استان قزوین مطرح می‌کنند درست باشد، چرا استان قزوین در سال‌های گذشته در زمینه صنعت همواره رتبه‌های برتر کشور را کسب کرده است.

استاندار قزوین افزود: در شرایطی که مبلغ بالایی در حد 137 میلیارد تومان در استان درست هزینه شده است، در هیچ محفلی در مورد آن بحث نمی‌شود؛ اما فقط برای 500 میلیون تومان هزینه که یک نهاد قانع نشده باید پاسخگو بود که البته برای آن هم دلایل موجهی وجود دارد.

عجم اضافه کرد: به عنوان نماینده دولت کوتاهی خود را در برخی زمینه‌ها می‌پذیریم اما انتظار داریم بقیه هم قصور خود را بپذیرند؛ زیرا اگر بحث بیان مسائل باشد ما هم 80 مورد مشکلات را مطرح می‌کنیم که دیگران باید پاسخگو باشند.

وی ضمن تأکید بر دسته‌بندی مشکلات واحدهای صنعتی تصریح کرد: باید مشکلات واحدهای صنعتی دسته‌بندی و هر کدام در حوزه خود بررسی شود زیرا عرصه تولید پر تلاطم و پیچیده است.

این مسئول با بیان اینکه جنس مشکلات واحدهای صنعتی فعال در استان قزوین صرف نظر از چند مشکل اساسی متمایز از یکدیگر بوده و خاص یک واحد تولیدی است، افزود: بنابر این تصمیم‌گیری و تعمیم دادن یک مشکل برای همه واحدهای صنعتی استان قزوین منطقی نیست.

استاندار قزوین با اشاره به اینکه خام‌فروشی مواد معدنی بیداد می‌کند، عنوان کرد: این امر باید متوقف شود؛ زیرا معدن می‌تواند به توسعه صنعت شتاب بخشد اما این کار نیازمند برنامه‌ریزی است.

عجم اظهار داشت: در شرایط فعلی فرصت‌ها را باید غنیمت شمرد و نقشه راه را به درستی ترسیم کرد؛ هرچند که شرایط ایده‌آل و نتیجه مطلوب ممکن است حتی پنج سال دیگر نمایان شود.

وی خطاب به صنعتگران و تولیدکنندگان حاضر در این همایش گفت: صنعتگران باید بدانند با همایش‌ها و فرافکنی، مشکلات حل نمی‌شود؛ اما استان قزوین به تأسی از دولت هر کاری که توانسته انجام داده و با پیگیری امور تلاش کرده به دور از تنش‌ها و حاشیه‌ها به فکر صنعتگران باشد.

این مسئول افزود: برای این منظور کارگروه معدن در استان قزوین تشکیل شده که گامی مثبت در تسهیل امور بخش معدن برداشته است.

انتهای پیام/77010/و40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول