اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان خبر داد

توزیع بهینه آب با استقرار سیستم اسکادا در تاسیسات آبفای خوزستان

مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان گفت: سیستم اسکادا در 6 شهر استان با موفقیت اجرا شده است و به زودی پنج شهر دیگر نیز به این سیستم مجهز خواهند شد.

توزیع بهینه آب با استقرار سیستم اسکادا در تاسیسات آبفای خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، به نقل از روابط عمومی شرکت آبفا خوزستان، محمدعلی صنیعی‌نژاد اظهار کرد: با راه‌اندازی فاز اول سیستم اسکادا، کنترل از راه دور سیستم و مانیتورینگ اطلاعات شبکه آب و فاضلاب، سیستم آبرسانی 11 شهر استان خوزستان از راه دور نظارت و کنترل می‌شوند.

وی با بیان اینکه سیستم اسکادا در واقع همان کنترل لحظه‌ای سیستم آبرسانی است که آب تصفیه شده را از لحاظ کمی و کیفی و به نسبت سهم و نیاز هر شهر توزیع می‌کند، افزود: تاکنون شش شهر شوش، دزفول، اندیمشک، آبادان، خرمشهر و ماهشهر به این سیستم مجهز شده‌اند که در ارتقای رضایت عمومی مشترکین و ارتقای راندمان انرژی تاسیسات این شهرها بسیار موثر بوده است.

مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان با بیان اینکه به‌زودی شهرهای هندیجان، اروندکنار، رامشیر، شادگان و بندرامام نیز به این سیستم تجهیز خواهند شد، ابراز امیدواری کرد: با اجرای فاز بعدی این طرح بتوان گام بزرگی را در راستای تحقق اهداف صنعت آب و فاضلاب برداشت.

رئیس هئیت مدیره آبفای خوزستان، با اشاره به اینکه خوزستان جزو معدود استان‌هایی است که تاسیسات آبرسانی در آن هوشمند شده است، گفت: اجرای سیستم اسکادا در صنعت آب و فاضلاب در همه بخش‌ها به ویژه در بحث‌های حفاظتی، امنیتی و کنترل فیزیکی اهمیت بسیاری دارد.

وی با بیان اینکه بودجه‌های مشخصی از طرف شرکت مهندسی آبفای کشور به‌منظور گسترش طرح‌های تله متری و اسکادا در کشور اختصاص یافته است، بیان کرد: بخشی از اعتبارات این طرح از طریق درآمدهای داخلی شرکت آبفا تأمین می‌شود.

شایان ذکر است از مزایای استفاده از سیستم اسکادا، اندازه گیری و کنترل پارامترهای کمی از قبیل میزان آب مخازن، دبی ورودی مخازن، میزان برق مصرفی چاه‌ها، میزان فشار در شبکه و پارامترهای کیفی شامل اندازه PH، کلر باقیمانده، کدورت، هدایت الکتریکی و غیره است که با استقرار این سیستم مدیریت تأسیسات آب رسانی ارتقا و در اصلاح الگوی مصرف آب و کاهش هزینه‌ها بسیار سودمند خواهد بود.

انتهای پیام/72001/ر/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول