اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج هنرمندان:

اتحادیه هنرمندان جهان اسلام را تشکیل می‌دهیم

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور از برنامه‌ریزی و پیگیری برای تشکیل اتحادیه هنرمندان جهان اسلام در سال جاری خبر داد.

اتحادیه هنرمندان جهان اسلام را تشکیل می‌دهیم

حسین قنادیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتی افزود: شهید کشتکار هنرمند شاخص کشوری در سال 1392 نام گرفته است و عمدتا برنامه‌های تولیدی که توسط شاگردان خود شهید تهیه شده بود، در سالگرد ایشان به اجرا گذاشته شد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور افزود: خدا را شاکریم که توانستیم یاد و خاطر یک شهید هنرمند را مجددا زنده کنیم و افکار و اندیشه‌های ایشان را در سطح جامعه ترویج دهیم.

وی ادامه داد: این کار باعث برکت در زندگی خود ما خواهد شد و در حوزه هنر؛ هنرمندان بتوانند با تاسی از این هنرمند بزرگوار بتوانند آن مسیری را که ایشان طی کرده بود یعنی به خدمت گرفتن هنر در خدمت اعتقادات و باورهای دینی این را ترویج کنیم.

قنادیان خاطرنشان کرد: امیدواریم خداوند به ما توفیق بدهد تا بیشتر با فرهنگ شهید و شهادت و منش شهدای عزیزمان در این ایامی که بسیاری ما و ملت از آن محتاج هستیم زندگی کنیم و فکر، اعتقاد، رشادت و باور شهید را در زندگی خودمان و جامعه ساری و جاری کنیم.

وی اضافه کرد: من احساس می‌کنم این همایش یک نشاطی بین دوستان هنرمند و شاگردان شهید در استان بوشهر به جای گذاشت و ایجاد کرد و ما باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم و تداوم ببخشیم و این شعله همیشه فروزان و روشنایی بخش محفل هنر و هنرمندان عزیزمان باشد.

قنادیان یادآور شد: در سال جاری یکی از برنامه‌های شاخص ما یادواره شهداست که قرار است در 10 استان کشور به نام یادواره شهدای استانی هنرمند برگزار شود.

وی افزود: یکی دیگر از برنامه‌های سازمان بسیج هنرمندان کشور تربیت هنرمندان در دو رشته کارگردانی و فیلمنامه‌نویسی است که ترم چهارم آن امسال برگزار کرده‌ایم و ترم پنجم هم شش ماهه دوم برگزار خواهد شد.

قنادیان خاطرنشان کرد: بحث دیگری که در سازمان وجود دارد، بحث پژوهشی در حوزه هنر است که یکی از آنها بررسی دیدگاه‌ها و نظرات مقام معظم رهبری در باب هنر است که بحمدالله کارهای تحقیقاتی به نوعی انجام شده و امیدواریم ظرف دو ماه آینده شاهد خروجی‌های آن باشیم تا در دسترس مردم قرار گیرد.

وی اضافه کرد:  تعداد شش تا هفت جلد کتاب راهنما و تابلوی هدایتی هنرمندان در عرصه هنر در حوزه‌ها و رشته‌های مختلف در نظر گرفته شده که کار بسیار خوب و جالبی به نظر می‌رسد که نیاز امروز جامعه هنری ما هم هست.

قنادیان یادآور شد: در بخش فقه هنر نیز گروهی در حال فعالیت هستند که امیدواریم بتوانیم توضیح المسائل هنری را در اختیار هنرمندان قرار دهیم که بتوانند حرکت‌های هنری خودشان را منطبق و ضوابط چارچوب‌های شرع مقدس ادامه دهند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور گفت: امسال  سه سفر پیش‌بینی کرده‌ایم و امیدواریم بعد از تغییر و تحولات در دولت بتوانیم در نیمه دوم سال جاری این سفرها را اجرایی کنیم.

وی افزود: این سفرها در راستای تشکیل اتحادیه هنرمندان جهان اسلام و دیپلماسی هنر انجام خواهد شد.

انتهای پیام/66001/س30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول