اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل درمان تأمین اجتماعی کردستان عنوان کرد

پرداخت 55 هزار میلیارد ریال هزینه درمان به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی کردستان

مدیرکل درمان تأمین اجتماعی استان کردستان با اشاره به اقدامات این سازمان در راستای خدمت رسانی مطلوب به بیمه‌شدگان از پرداخت قریب به 55 هزار میلیارد ریال به شکل مستقیم برای درمان آن‌ها در سال 91 خبر داد.

پرداخت 55 هزار میلیارد ریال هزینه درمان به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، هوشنگ پیرفلاح سه‌شنبه شب در سومین جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان کردستان با بیان اینکه وضعیت مراکز ملکی کردستان مطلوب است اظهار کرد: در این زمینه در زمره استان‌های برخوردار قرار داریم.

وی با اشاره به وجود یک تخت به ازای هر 3 هزار و 500 بیمه شده در استان، این رقم را در سطح کشور یک تخت به ازای هر 4 هزار و 500 نفر عنوان کرد و گفت: در این خصوص از میانگین کشوری بالاتر هستیم.

مدیرکل درمان تأمین اجتماعی کردستان تعداد مراجعین به مراکز این سازمان در سال گذشته را 178 هزار و 950 نفر و بار مراجعه به مراکز پاراکلینیکی را 175 هزار و 550 مورد اعلام کرد.

پیرفلاح با بیان یک هزار و 960 مورد انجام عمل جراحی در مراکز این سازمان خاطر نشان کرد: 701 زایمان طبیعی و 430 زایمان از طریق سزارین در این مراکز صورت گرفته است.

وی با اشاره به ارائه خدمات آموزشی برای تمام مراجعین، کل مبلغ هزینه شده برای بیمه‌شدگان به شکل مستقیم را 54 هزار و 960 میلیارد ریال اعلام کرد.

مدیرکل درمان تأمین اجتماعی کردستان با اشاره به درمان غیر مستقیم توسط این سازمان در سه ماهه نخست سال 92 خاطر نشان کرد: با حضور 564 پزشک متخصص طرف قرارداد، 1.2 میلیون بار مراجعه به مراکز دولتی و خصوصی را شاهد بوده‌ایم.

پیرفلاح با بیان بستری و درمان شدن 2 هزار و 17 نفر در مراکز طرف قرارداد این سازمان تصریح کرد: در این مدت 4 هزار و 965 مورد عمل جراحی در این مراکز صورت گرفته است.

وی افزود: در مراکز پزشکی غیر طرف قرارداد نیز از طریق واحد خسارت متفرقه هزینه‌های بیمه‌شدگان به آنها بازگردانده شده است.

مدیرکل درمان تأمین اجتماعی کردستان تعداد پذیرش بیمار در مراکز غیر طرف قرارداد را 229 نفر عنوان کرد و گفت: به این اشخاص در مجموع 1 میلیارد و 261 میلیون ریال پرداخت شده است.

پیرفلاح خاطر نشان کرد: مدیریت درمان استان تلاش کرده است با صرف هزینه مجموع 135 میلیارد و 130 میلیون ریال خدمات درمانی مطلوب را بیمه شدگان ارائه کند.

وی برخی از دستاوردهای این سازمان را کسب رتبه نخست عمومی و رتبه سوم اختصاصی، تمدید گواهی‌نامه سیستم مدیریت یکپارچه و استقرار نظام اعتبار بخشی در بیمارستان‌های سنندج و سقز نام برد.

مدیرکل درمان تأمین اجتماعی کردستان در پایان با تأکید بر لزوم احداث درمانگاه در شهرستان‌های استان، پیگیری ساخت مراکز درمانی در مریوان و کامیاران را خواستار شد.

انتهای پیام/79012/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول