اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر درمان تأمین اجتماعی همدان:

927 مرکز درمانی در همدان طرف قرارداد تأمین اجتماعی است

مدیر درمان تأمین اجتماعی همدان گفت: 927 مرکز درمانی در سطح استان طرف قرارداد سازمان تأمین اجتماعی است.

927 مرکز درمانی در همدان طرف قرارداد تأمین اجتماعی است

علیرضا صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: ارائه خدمات درمانی در سازمان تأمین اجتماعی به دو صورت، درمان مستقیم و درمان غیرمستقیم صورت می‌گیرد.

وی افزود: درمان مستقیم از طریق مراکز ملکی سازمان تأمین اجتماعی با ارائه خدمات رایگان به بیمه‌شدگان انجام می‌شود.

مدیر درمان تأمین اجتماعی همدان با اشاره به فعالیت هفت مرکز تأمین اجتماعی در سطح استان بیان داشت: این مراکز شامل دو بیمارستان آتیه همدان و بیمارستان غرضی ملایر و پنج درمانگاه شامل درمانگاه شماره یک و 2 در همدان و مراکز درمانی شهرهای تویسرکان، نهاوند و اسدآباد است.

وی با بیان اینکه در این مراکز، خدمات درمانی به صورت رایگان به بیمه‌شدگان ارائه می‌شود، تصریح کرد: یک مرکز نیز با عنوان مرکز پلی‌کلینیک تخصصی شهر همدان در خیابان جهان‌نما در دست ساخت است.

صفری یادآور شد: در درمان غیر مستقیم نیز اگر فرد به هر دلیلی نخواهد به مراکز ملکی سازمان تأمین اجتماعی مراجعه کند به مراکز طرف قرارداد مراجعه کرده و با پرداخت فرانشیز خدمات دریافت می‌کند.

وی ادامه داد: پرداخت فرانشیز نیز 10 درصد در مراکز بستری و 30 درصد نیز در بخش سرپایی بر اساس تعرفه دولتی است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی همدان تأکید کرد: اگر بیمه‌شده به مراکز خصوصی مراجعه کند مابه‌التفاوت تعرفه خصوصی و دولتی را نیز باید پرداخت کند چرا که سازمان تأمین اجتماعی 90 درصد تعرفه دولتی در بخش بستری و 70 درصد تعرفه دولتی در بخش سرپایی را پرداخت می‌کند و مابه‌التفاوت تعرفه دولتی و خصوصی بر عهده شخص است.

وی با بیان اینکه روش دیگر در درمان غیر مستقیم پرداخت خسارات متفرقه است، گفت: خسارت متفرقه در مواردی پرداخت می‌شود که بیمه‌شده به مرکزی مراجعه می‌کند که طرف قرارداد سازمان تأمین اجتماعی نیست که بعد از پرداخت هزینه به صورت آزاد و ارائه فاکتور پرداخت می‌شود.

صفری با اشاره به مراکز طرف قرارداد سازمان تأمین اجتماعی در سطح استان افزود: در حال حاضر 927 مرکز در سطح استان با ما قرارداد دارند.

وی اضافه کرد: این مراکز شامل 196 پزشک عمومی، 260 پزشک متخصص، 18 دندانپزشک، 147 داروخانه، 45 آزمایشگاه، 27 مرکز رادیولوژی، 29 مرکز فیزیوتراپی، سه مرکز ام‌ آر آی، شش مرکز سی‌تی اسکن، 18 بیمارستان، 21 درمانگاه و پاراکلینیک، سه مرکز دی کلینیک و 154 خانه بهداشت روستایی است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی همدان بیان داشت: بیمه‌شدگانی که نخواهند به مراکز درمان تأمین اجتماعی مراجعه کنند می‌توانند با مراجعه به این مراکز و پرداخت فرانشیز از خدمات درمانی استفاده کنند.

وی با اشاره به بیمه‌شده اجباری و اختیاری تأکید کرد: ارائه خدمات به بیمه‌شده اجباری سازمان تأمین اجتماعی در مراکز ملکی سازمان از قبیل بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها رایگان است.

صفری اظهار داشت: بیمه‌شدگان اختیاری نیز همانند سایر بیمه‌ها مانند بیمه‌های خدمات درمانی، ارتش و... فرانشیز خاص خود را پرداخت می‌کنند که 30 در صد در سرپایی و 10 درصد در بستری است.

به گفته وی در سال گذشته تعداد بیماران بستری در دو بیمارستان سازمان تأمین اجتماعی در سطح استان 22 هزار و 978 نفر و ضریب اشغال تخت نیز 77 درصد بوده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی همدان ابراز داشت: تعداد اعمال جراحی نیز طی سال گذشته 13 هزار و 659 نفر و زایمان 7 هزار و 350 مورد اعم از طبیعی و سزارین بوده است.

وی ادامه داد: مراجعین به پزشک عمومی 630 هزار و 929 نفر، داندانپزشک 22 هزار و 279 نفر و ویزیت پزشک‌های متخصص نیز 228 هزار و 422 نفر بوده است.

صفری در پایان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت ماه نیز تعداد بستری 3 هزار و 640 مورد، جراحی 2 هزار و 138 مورد، زایمان یک هزار و 289 مورد و مراجعان سرپایی نیز 332 هزار و 865 مورد بوده است.

انتهای پیام/89006/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول