اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد شهرستان قم عنوان کرد

مردم در تامین سبد غذایی ماه رمضان 20 هزار خانوار محروم مشارکت کنند

مدیرکل کمیته امداد شهرستان قم یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها در ماه مبارک رمضان را تامین سبد غذایی برای 20 هزار خانوار زیرپوشش عنوان و تصریح کرد: مبلغ ریالی این سبدها از 50 تا 70 هزار تومان برنامه‌ریزی شده است.

مردم در تامین سبد غذایی ماه رمضان 20 هزار خانوار محروم مشارکت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، اکبر رشیدی ظهر امروز در همایش بانوان خیراندیش که در سالن کوثر سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) قم 20 هزار خانواده را زیر پوشش قرار داده است، اظهار کرد: زیر پوشش قرار گرفتن سرپرست خانوار شامل افرادی می‌شود که سرپرست خانواده آن‌ها از دنیا رفته و یا طلاق گرفته باشند.

وی با تاکید بر اینکه سرپرستان خانواده‌هایی که از کار افتاده یا بیمار باشند نیز زیر پوشش کمیته امداد قرار می‌گیرند، اضافه کرد: این کمیته در سه بخش خدماتی را به خانوارهای زیر پوشش ارائه می‌دهد.

مدیرکل کمیته امداد شهرستان قم ارائه سبد حمایتی به طور بلاعوض را یکی از این خدمات دانست و تصریح کرد: در حوزه تامین مسکن، ودیعه و اجاره خانوار نیز خدماتی از سوی کمیته امداد ارائه می‌شود.

رشیدی با اشاره به اینکه کمیته امداد در سال‌های اخیر با توجه به آغاز نهضت مسکن سازی به طور جدی وارد این مسئله شده است خاطرنشان کرد: در سال گذشته با مشارکت خیرین، ساماندهی مسکن هزار خانواده صورت گرفت.

وی با تاکید بر اینکه در بخش درمان، پیش هزینه‌ای توسط کمیته امداد برای خانوارهای زیر پوشش تقبل می‌شود، اضافه کرد: همچنین تامین بخشی از جهیزیه یک‌هزار و 313 نوعروس نیز بخش دیگری از اقدامات کمیته امداد امام خمینی(ره) بوده است

مدیرکل کمیته امداد شهرستان قم به اقدامات صورت گرفته در بخش‌های فرهنگی اشاره کرد و افزود: در این بخش اجازه نمی‌دهیم دانش‌آموزی به سبب عدم تمکن مالی از تحصیل باز بماند.

رشیدی با اشاره به اینکه 25 نوع فعالیت حوزه حمایتی از خانواده‌ها صورت می‌گیرد، تصریح کرد: رویکرد امروز کمیته امداد ارائه خدمات به جای پول دادن مستقیم است.

وی با تاکید بر اینکه وام‌هایی تا سقف 20 میلیون تومان برای اشتغال خانوار ارائه می‌شود، اضافه کرد: در بخش کودکان از سنین پایین خدمات آموزشی ارائه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد شهرستان قم ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌ها و خدمات ارائه شده سعی می‌کنیم از تکدی‌گری افرادی که می‌خواهند از خدمات مردم به شکل مضاعف استفاده کنند، جلوگیری کنیم. 

رشیدی با اشاره به تشکیل تشکل بانوان خیراندیش، اظهار کرد: این تشکل از سال گذشته به صورت پایلوت با همکاری تشکل‌های مختلف بانوان در استان آغاز شد.

وی یکی از اهداف تشکیل تشکل بانوان را وجود جامعه هدف خانواری که سرپرستی آنها را زنان برعهده دارند برشمرد و اضافه کرد: بیش از 50 درصد جامعه جمعیتی کشور و استان متشکل از بانوان هستند.

مدیرکل کمیته امداد شهرستان قم با تاکید بر اینکه فعالیت‌های بسیار مناسبی در سطح جامعه از سوی بانوان برای رسیدگی به نیازمندان صورت می‌گیرد، تصریح کرد: از آن جایی که این فعالیت‌ها به طور انفرادی صورت می‌گرفت و تاثیرگذاری آن در جامعه کاسته می‌شد به همین دلیل تشکل بانوان خیراندیش شکل گرفت.

مدیرکل کمیته امداد شهرستان قم با اشاره به اینکه تشکل بانوان خیراندیش توسط کمیته امداد ساماندهی می‌شود، اضافه کرد: بانوان این تشکل به عنوان بازوان امداد در محل اشتغال، منزل و محل به عنوان همکاران افتخاری، امداد محله‌ها را سازماندهی و حوزه بانوان را مدیریت می‌کنند.

رشیدی با تاکید بر اینکه اطلاعات مختصری از نیازمندان محل مسکونی این بانوان ارائه می‌شود، تصریح کرد: همچنین اگر بانوان عضو این تشکل اطلاعاتی از نیازمندان داشته باشند با همکاری کمیته امداد شناسایی صورت می‌گیرد و به آن‌ها خدمات ارائه خواهد شد.

وی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این کمیته را در ماه مبارک رمضان تامین سبد مواد غذایی برای 20 هزار خانوار زیرپوشش عنوان و تصریح کرد: مبلغ ریالی این سبدها با توجه به تعداد عائله خانواده از 50 تا 70 هزار تومان برنامه‌ریزی شده است که باید تا دهه اول ماه رمضان انجام شود.

انتهای پیام/78008/ت40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول