اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول طرح اکرام کمیته امداد مازندران:

اجرایی شدن طرح محسنین نیازمند مشارکت خیران است

مسئول طرح اکرام و ایتام کمیته امداد امام خمینی مازندران گفت: اجرایی شدن طرح محسنین کمیته امداد نیازمند مشارکت خیران است.

اجرایی شدن طرح محسنین نیازمند مشارکت خیران است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، رسول محسنی صبح امروز در گردهمایی مسئولان طرح اکرام و ایتام کمیته امداد مازندران جذب حامی برای طرح محسنین را از اولویت‌های کمیته امداد استان برشمرد و افزود: در طرح محسنین خانواد‌ه‌های دارای سرپرست خانواده که مشکلاتی مانند بیماری‌های صعب‌العلاج، تامین جهیزیه دختران در آستانه ازدواج، تامین هزینه‌های دانشگاه و یا از کارافتادگی دارند با کمک حامیان نیازهای آنها برآورده می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه 5 هزار و 500 یتیم در استان از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند، گفت: 26 هزار و 197 نفر از خیران به عنوان حامی این ایتام را در پوشش خود دارند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 80 میلیارد ریال از سوی حامیان طرح اکرام به صورت نقدی و غیرنقدی به ایتام کمک شد، افزود:  واحد اکرام کمیته امداد مازندران در سال گذشته رتبه چهارم کشور را در جذب حامیان داشته است.

محسنی میانگین دریافتی هر یتیم را ماهانه 122 هزار تومان اعلام کرد و بیان داشت: این میزان کمک‌ها به حساب ایتام واریز می‌شود.

وی با اعلام اینکه در استان مازندران یتیم بدون حامی نداریم، خاطر نشان کرد: به دنبال این هستیم که برای حل مشکلات ایتام بیش از چند حامی جذب کنیم که اگر یک حامی نتوانست به تعهد خود عمل کند، ایتام دچار مشکل نشوند.

مسئول طرح اکرام و ایتام کمیته امداد مازندران میزان کمک هر حامی را 25 هزار تومان در هر ماه عنوان و خاطرنشان کرد: درآمد اکرام مازندران در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد رشد داشته است.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس برنامه امسال باید 15 میلیارد تومان درآمد توسط واحد اکرام کمیته امداد استان جذب شود، گفت: شهرستان رامسر با جذب بیشترین کمک در این بخش رتبه نخست استان را دارد.

محسنی با اعلام اینکه در سال‌جاری به دنبال جذب حامی برای طرح محسنین هستیم، افزود: در این طرح خانواد‌ه‌های دارای سرپرست خانواده که مشکلاتی مانند بیماری‌های صعب‌العلاج، تامین جهیزیه دختران در آستانه ازدواج، تامین هزینه‌های دانشگاه و یا از کارافتادگی دارند با کمک حامیان نیازهای آنها برآورده می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 140 حامی جذب این طرح شدند، خاطرنشان کرد: 4هزار حامی باید در سال‌جاری در این بخش جذب شوند.

مسئول طرح اکرام و ایتام کمیته امداد مازندران با اشاره به نزدیک بودن ماه مبارک رمضان و فراخوانی طرح اکرام و ایتام به صورت ویژه در 21 ماه مبارک رمضان تصریح کرد: پایگاه‌های طرح اکرام و ایتام استان در میادین اصلی شهرها، محل برگزاری نماز جمعه و مکان‌های احیای ایام لیالی قدر برای ثبت‌نام از خیران برای مشارکت این طرح راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/86003/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول