اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد مازندران:

ایتام در مازندران بدون حامی نیستند

مدیرکل کمیته امداد مازندران گفت: با کمک ویژه خیران همه ایتام در مازندران دارای حامی هستند.

ایتام در مازندران بدون حامی نیستند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، ابراهیم باغبانی صبح امروز در گردهمایی مسئولان طرح اکرام و ایتام کمیته امداد مازندران در سالن اجتماعات این نهاد با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: باید شرایطی فراهم شود تا در ماه مبارک رمضان مراجعه‌های خیران و حامیان به کمیته امداد بیشتر شود.

وی طرح محسنین را نیز یکی از طرح‌های کمیته امداد برای کمک به نیازمندانی که جزو خانواده‌های ویژه به دلیل بیماری سرپرست خانوار، مشکلات اقتصادی نیاز به کمک دارند، اعلام کرد و افزود: در استان 500 بیمار صعب العلاج داریم که سرپرست خانواده هستند و به دلیل بیماری سرپرست، افراد خانواده با مشکلات زیادی روبرو هستند که باید در قالب طرح محسنین به داد این خانواده‌ها رسید.

مدیرکل کمیته امداد مازندران با بیان اینکه وضع بعضی از خانواده‌های نیازمند از ایتام بدتر است، گفت: ضرورت اجرای طرح محسنین کمتر از طرح اکرام و ایتام نیست.

وی بر ضرورت شناسایی و حل مشکلات افراد نیازمندی که باید در طرح محسنین ساماندهی شوند، تاکید کرد و افزود: حل مشکلات این افراد ضروری است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه طرح اکرام ایتام کمیته امداد در حال حاضر شرایط مطلوبی دارد، اظهار داشت: در زمان شروع این طرح در سال‌های اول به دلیل عدم آشنایی مردم با خدمات و برنامه‌های این طرح فقط 13 حامی جذب شده بودند و این در حالی است که در سال‌جاری 26 هزار و 197 حامی در طرح اکرام ایتام مشارکت دارند.

وی میزان کمک حامیان طرح اکرام در سال‌گذشته را 8 میلیارد تومان برشمرد و خاطرنشان کرد: حداقل 2 تا 3 میلیارد تومان نیز حامیان به صورت مستقیم به ایتام کمک کردند که توسط کمیته امداد ثبت نشده است و کمیته امداد نیز به دنبال جست‌وجو در این بخش نیست.

باغبانی پیوند عاطفی بین حامیان و ایتام را از مهم‌ترین ویژگی اخلاقی طرح اکرام ایتام برشمرد و افزود: پر کردن خلا عاطفی عدم حضور پدر، آموزش نودوستی به صورت غیرمستقیم به ایتام و فرزندان حامیان، فراهم شدن بستر انجام کارهای خوب از مزایای طرح اکرام ایتام است که شاید در قالب هیچ فرم و آماری به آن توجه نشود.

وی در ادامه با اعلام اینکه مازندران در کشور رتبه چهارم در طرح اکرام ایتام را کسب کرده است، افزود: کمیته امداد شهرستان رامسر نیز با جذب بالاترین میزان کمک‌ها رتبه اول استانی را به دست آورده است.

باغبانی با اشاره به اینکه با معرفی مناسبت خدمات طرح اکرام ایتام مشارکت مناسبی از سوی خیران در زمینه شده است، گفت: هیچ یتیمی در مازندران بدون حامی نیستند.

انتهای پیام/86003/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول