اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تبدیل تحریم‌ها به فرصت، توسط مهندسان شیرازی

نخستین نرم‌افزار شبیه ساز آموزشی رادیوتراپی کشور طراحی شد

نرم‌افزار شبیه‌ساز آموزشی رادیوتراپی برای نخستین بار در کشور توسط مرکز رشد فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی شیراز، طراحی و اجرا شد.

نخستین نرم‌افزار شبیه ساز آموزشی رادیوتراپی کشور طراحی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رئیس مرکز رشد فناوری اطلاعات علوم پزشکی شیراز اظهار داشت: با مجاهدت‌ها و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر گروهی از متخصصان داخلی، باز شکوفه‌ای بر درخت تناور استقلال کشور افزوده شد تا حیله تحریم‌های دشمنان این مرز و بوم بار دیگر رنگ بازد و آنان را در تلاش بیهوده خود ناکام کند.

سید جلیل معصومی افزود: گروهی از متخصصان شرکت کهکشان الکترونیک، یکی از شرکت‌های مرکز رشد فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی شیراز با کمک تعدادی از اساتید این دانشگاه موفق به تولید سیمولاتور آموزشی پرتودرمانی شدند و کوشیدند مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری هرچه بیشتر به آفرینش حماسه اقتصادی کمک کنند.

وی ابراز داشت: این سیستم یک‌ صد و پنجاهم نسخه خارجی خود قیمت داشته و این فناوری تا به امروز برای ایران تحریم بوده که به رقم این تلاش یکی دیگر از موارد تحریم به دست پرتوان جوانان نخبه داخلی شکسته شد.

معصومی با اشاره به اینکه این فناوری در سفر وزیر بهداشت به شیراز رونمایی شد، عنوان کرد: وزیر بهداشت نیز ابراز امیدواری کرد که این محصول با هزینه یک صد و پنجاهم رقیب خارجی خود بتواند ارزآوری مناسبی نیز برای کشور به ارمغان آورد.

این مسئول اضافه کرد: این سیمولاتور (نرم‌افزار شبیه‌ساز آموزشی رادیوتراپی) نخستین سیمولاتور آموزش پزشکی است که در ایران تولید شده و این نوع سیستم‌ها می‌تواند آینده سیستم‌های شبیه‌ساز را متحول کند.

محمد منصوری مدیر پروژه این طرح در شرکت کهکشان الکترونیک نیز اذعان داشت: رهبری تیم علمی این پروژه را دکتر محمدامین مصلح شیرازی بر عهده داشت و با کمک بخش رادیوتراپی بیمارستان نمازی بخش علمی طرح تامین و تمام امور فنی این پروژه از صفر تا صد به همت متخصصان شرکت کهکشان الکترونیک انجام شده است.

انتهای پیام/‌2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول