اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس:

حل مشکل اشتغال مهم‌ترین مسئولیت دولت یازدهم است

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نرخ بالای افراد تحصیلکرده در کشور، مقابله با بیکاری و تأمین شغل برای این افراد را وظیفه اساسی دولت یازدهم عنوان کرد.

حل مشکل اشتغال مهم‌ترین مسئولیت دولت یازدهم است

محسن بیگلری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، پیرامون اولویت‌های کاری دولت آینده اظهار کرد: دولت آقای روحانی باید حل مشکل اشتغال را سرفصل برنامه‌های خود قرار دهد.

وی با تأکید بر وجود تعداد زیاد جوانان دارای تحصیلات عالیه در کشور خاطرنشان کرد: مقابله با بیکاری و تأمین شغل متناسب با نوع توان و تخصص افراد، نکته کلیدی در این راستا است.

نماینده مردم سقز در مجلس شورای اسلامی تثبیت قیمت‌ها بویژه نرخ ارز و جلوگیری از نوسان شدید آن را اولویت بعدی کاری دولت آینده ذکر کرد و افزود: این موضوع از شاخص‌های مهم در سنجش میزان موفقیت دولت در بعد مسائل اقتصادی خواهد بود.

بیگلری تصریح کرد: ساماندهی و بهبود اوضاع معیشتی مردم نیز خواست دیگر جامعه و نخبگان از دولت تدبیر و امید خواهد بود که باید در راستای ارتقای آن همت بگمارند.

این مسئول با اشاره به شعار دولت یازدهم، یعنی تدبیر و امید خاطرنشان کرد: همانگونه که رئیس جمهور منتخب وعده داده است وظیفه دارد تا روحیه امید و نشاط را به جامعه از طریق اتخاذ تدابیر مناسب تزریق کند.

نماینده مردم بانه در مجلس شورای اسلامی، برقراری روابط حسنه با کشورهای خارجی را از دیگر اقدامات ضروری دولت منتخب دانست و افزود: این مسئله نقشی مهم در ارتقای سیاست خارجی کشور ایفا خواهد کرد.

وی در پاسخ به پرسش فارس در خصوص نحوه و چگونگی این ارتباط گفت: از طریق گفتگو می‌توان بسیاری از مسائل را حل کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: شفاف‌سازی و جلب اطمینان کشورهای خارجی در این زمینه اهمیت بسزایی دارد و باید با اعتماد سازی مناسب کاری کرد که آنها به اقدامات ما باور داشته باشند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در عین حال تصریح کرد: البته در برقرای این ارتباط باید عزت و اقتدار کشور نیز حفظ شود و مهمتر آنکه دولت‌های غربی باید دست از بهانه‌جویی بردارند و همکاری بیشتری با جمهوری اسلامی ایران داشته باشند.

به گفته وی این ارتباط مطلوب با کشورهای خارجی همراه با مدیریت صحیح دولت یازدهم، می‌تواند در کاستن و یا برداشتن کلی تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان نقش‌آفرین باشد.

بیگلری پیرامون موضع گیری دولت یازدهم در خصوص قانون هدفمندی یارانه‌ها گفت: نکته اساسی در این قضیه تثبیت قیمت‌ها در بازار است، اما اگر قیمت‌ها در بازار افزایش یابد، پرداختی دولت به مردم نیز باید به همیان میزان افزایش یابد.

نماینده مردم سقز و بانه  در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه افزایش قیمت‌ها در بازار و ثابت ماندن مبلغ یارانه‌های پرداختی وضعیت ایده‌آلی نیست خاطر نشان کرد: باید این دو مؤلفه متناسب با یکدیگر حرکت کنند.

وی بر ضرورت همراهی مردم و مسئولان سایر قوا در توفیق دولت یازدهم تأکید کرد و افزود: امیدواری که با انتخاب این دولت جدید در ارتقای وضعیت عمومی مردم از جنبه‌های گوناگون فراهم شده سرمایه عظیمی است که باید قدر آن دانسته شود.

بیگلری در پایان ابراز امیدواری کرد دولت یازدهم با عمل به وعده‌های خویش در راه اعتلای آرمان‌ها و سربلندی ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران گام بردارد.

انتهای پیام/79012/ن40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول