اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:

توجه به روح متعالی هنر از ویژگی‎های استاد غلامرضا آریان‌پور بود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: آموزش و ترویج هنر خوشنویسی تواضع، فروتنی و توجه به روح متعالی هنر از ویژگی‎های استاد غلامرضا آریان‌پور بود.

توجه به روح متعالی هنر از ویژگی‎های استاد غلامرضا آریان‌پور بود

به گزارش خبرگزاری فارس از ازنا، حجت‌الاسلام علی اسماعیلیان ظهر امروز در مراسم نکوداشت استاد غلامرضا آریان‌پور از پیشکسوتان خوشنویسی در ازنا که در محل کانون آفرینش این شهرستان با حضور جمعی از مسئولان ادارات و مردم ازنا برگزار شد با اشاره به تواضع و فروتنی استاد آریان‌پور گفت: استاد آریان‌پور به عنوان یک هنرمند فرهیخته همواره شان و جایگاه هنر و هنرمند را حفظ می‎کرد و هرگز چیزی برای خودش نمی‎خواست و اگر هم درخواستی داشت با هدف اعتلای هنر بود.

در ادامه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ازنا نیز جایگاه هنری استاد آریان‌پور در آموزش و ترویج هنر خوشنویسی تواضع، فروتنی و توجه به روح متعالی هنر را از ویژگی‎های وی برشمرد.

سید مسعود صالحی افزود: هنر ودیعه‎ای است که خداوند متعال در وجود برخی انسان‎ها قرار داده است، تا مفاهیم والای انسانی را با زبان هنر در جامعه نهادینه کنند، زنده یاد غلامرضا آریان‌پور از جمله هنرمندانی بود که هنر خویش را به زینت اخلاق آراسته بود و در طول عمر هنری خویش شاگردان فراوانی را برمبنای اخلاق هنری تربیت کرده بود.

وی ادامه داد: جنس آریان‌پور از جنس هنرمندانی نبود که در وادی هنر به دنبال منافع مادی باشد، او از جنس نون و القلم و مایسطرون بود.

صالحی اظهار داشت: او حرمت قلم را نگاه می‎داشت و حتی در سیاه مشق هم آیات و اشعار را توصیه می‎کرد، تا در کنار تمرین آموزه‎ای دینی و اخلاقی را به شاگردان خود انتقال داده باشد.

وی در پایان گفت: آریان‌پور سال‎های سال به شاگردانی که امروز هر کدام از آن‌ها در جایگاهی قرار دارند، آموخت که: ادب مرد به ز دولت اوست، روحش شاد و یادش گرامی باد.

انتهای پیام/2304/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول