اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

دولت منتخب بسته اقتصادی را با مشورت کارشناسان تهیه کند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه بسیاری از مشکلات اقتصادی مربوط به سوء مدیریت است گفت: دولت منتخب باید بسته اقتصادی را با مشورت کارشناسان تنظیم کند و به اجرا گذارد تا مردم در شرایط بهتری بتوانند زندگی کنند.

دولت منتخب بسته اقتصادی را با مشورت کارشناسان تهیه کند

آیت‌الله محمد غروی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اولویت‌های دولت یازدهم اظهار کرد: با توجه به تورم که امروز مردم را کلافه کرده است مسائل اقتصادی بسیار اهمیت دارد بنابراین دولت یازدهم باید به طور جدی با کارشناسی دقیق به این مسئله بپردازد و این مسئله را حل کند.

وی خاطرنشان کرد: البته اگر بخواهد کار ریشه‌ای در این زمینه انجام بگیرد زمان‌بر است و در کوتاه مدت ممکن نیست ولی با توجه به شرایط خاصی که مردم به ویژه قشر متوسط و طبقه پایین دارند باید کارهای فوری توسط دولت در این زمینه انجام گیرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه امروز گرانی مشکل آفرین شده است گفت: دولت باید بسته اقتصادی را با مشورت کارشناسان تنظیم کند و به اجرا گذارد تا مردم مواد پروتئینی، گوشت، لبنیات، روغن و مواد شوینده را راحت‌تر تهیه کنند.

وی ادامه داد: باید در این زمینه تصمیم حساب شده و پخته گرفته شود حتی اگر برای کوتاه مدت برای این مسئله مسکن باشد زیرا به چنین مسکنی در زمینه‌های اقتصادی نیاز داریم.

غروی با تأکید بر سرمایه‌گذاری برای تولید ملی گفت: باید اقتصاد را از دولتی بودن درآوریم و از تولیدکنندگان و کارخانه‌هایی که با نصف و ثلث ظرفیت کار می‌کنند حمایت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به جای اینکه سرمایه خود را به بیرون منتقل کنیم و مواد خام برود و مواد دست چندم به دست ما برسد باید برای حمایت از تولیدات داخلی و تولیدکنندگان سرمایه‌گذاری کنیم و سرمایه و تولید ملی طوری باشد که بار دیگر این پول‌‌ها در تولید متمرکز شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان داشت: زمانی که سرمایه‌دار مشاهده می‌کند از سرمایه‌اش سود لازم را نمی‌برد و دولت حمایت نمی‌کند، بیرون سرمایه‌گذاری می‌کند یا سرمایه‌گذاری‌ها روی زمینه‌های کاذب صورت می‌گیرد که این اقدامات نشان‌دهنده بیماری اقتصادی است.

وی با اشاره به شاخص‌های مورد توجه در سیاست خارجی گفت: همانطوری که روحانی شعار پرهیز از افراط و تفریط را داد و به آن پایبند است دولت باید مسائل دیپلماسی را با حفظ اقتدار و حکمت پیش ببرد و در نتیجه شرایط را به گونه‌ای رقم بزند که از شرایط کنونی بیرون آییم.

غروی عنوان داشت: نباید تصور کنیم همه این تحریم‌ها مربوط به پایبندی به حق انرژی هسته‌ای است و به دلیل آنکه نمی‌توانیم از حق انرژی اتمی دست برداریم مبتلا به این تحریم‌ها شدیم بلکه بسیاری از این مشکلات مربوط به سوء مدیریت دولت نهم و دهم بوده یعنی این دولت‌ها کاری کردند که در دنیا تنش ایجاد شود.

وی یادآور شد: مسئله هولوکاست اروپایی‌ها را با آمریکا متحد کرد و در نتیجه اسرائیل را از انزوا درآورد و در آن هنگام فشارها بر ما بیشتر شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه بسیاری از مشکلات اقتصادی مربوط به سوء مدیریت است گفت: بسیاری از تحریم‌ها مربوط به نوع برخورد دولتمردان بود که برخی اوقات شعارهای تند و بی‌حساب در کشور دادند و نتیجه این شد که چوبش را مردم مستضعف و ضربه‌پذیر ما می‌خورند.

وی عنوان داشت: روحانی باید با حفظ اصول، اقتدار و حکمت ورود پیدا کند و با یک دیپلماسی فعال، متعادل و ادبیات قابل فهم با دنیا حرف بزند و حرکت کند تا مشکلات بیرونی برداشته شود.

غروی با بیان اینکه در کنار این مسائل باید به مسائل فرهنگی به ویژه فرهنگ دینی انقلاب توجه شود گفت: انقلاب برای نان و آب نبوده بلکه برای دین، اخلاق و فرار از بی‌بند و باری بوده تا جوانان به اعتیاد، فحشا و بداخلاقی‌ گرفتار نشوند.

وی عنوان داشت: دولت باید در این زمینه پیگیری‌های لازم را انجام دهد و مسئولان فرهنگی در این زمینه تمام تلاش خود را به کار گیرند تا با بی‌بند و باری مبارزه حساب شده فرهنگی انجام شود.

انتهای پیام/78003/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول