اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور استاندار هرمزگان در امور بانوان:

ترویج فرهنگ صرفه‌جویی در خانواده‌ها ضروری است

مشاور استاندار هرمزگان در امور بانوان گفت: ترویج فرهنگ صرفه‌جویی در خانواده و آگاهی زنان در خصوص تصمیم گیری‌های مناسب اقتصادی از مهارت‌هایی است که خانواده‌ها باید آنها را فرا گیرند.

ترویج فرهنگ صرفه‌جویی در خانواده‌ها ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، پری صیادی پیش از ظهر امروز در کارگاه آموزشی خانواده متعالی در اسلام که برای تمام کارکنان دولت طراحی شده است، اظهار داشت: دوره‌ها کارگاه توجیهی برای مدرسان آموزشی با موضوعات خانواده، آسیب شناسی خانواده و اقتصاد خانواده در سالن شرکت مخابرات به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

وی افزود: مدیریت تولید و هزینه‌ها در خانواده، تولید و راه‌های افزایش درآمد، نیازهای خانواده و انواع آن، دسته‌بندی هزینه‌های خانواده و اهمیت و ضرورت مدیریت در خانواده از مهم‌ترین نیازهای زنان و خانواده‌های جامعه است.

صیادی ادامه داد: ترویج فرهنگ صرفه جویی و قناعت در خانواده، زمینه سازی برای کسب موفقیت در عرصه‌های اقتصادی، ارتقای بینش و آگاهی زنان در خصوص تصمیم گیری‌های مناسب اقتصادی و راهکارهای صرفه جویی از مهارت‌هایی است که خانواده‌ها باید آنها را فرا گیرند.

وی اظهار داشت: خوشبختانه در ابعاد اقتصادی، بانوان رسالت اولیه و اصلی خود را فراموش نکرده و با فرهنگ سازی در خانواده، باورهای جامعه را شکل می‌دهند و تربیت فرزندان و حق انتخاب کالای مصرفی را به آنها می‌آموزند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان با اشاره به اینکه فروپاشی بنیان خانواده در غرب،  نتیجه تفکرات سکولار غربی و بی ارزش کردن نظام مقدس خانواده است، گفت: هدف در نظام دینی، سعادت انسان است، اما در غرب، اگر بیشترین لذت برای بیشترین افراد برسد این مصداق سعادت است که شامل ثروت، قدرت، شهوت است اما در اسلام لذت دنیوی و اخروی مصداق سعادت است. 

وی هدف اسلام را سعادت انسان دانست و تصریح کرد: اگر گوهر وجودی زن و نقش انسان ساز او در تربیت نسل بشر شناخته شود و به خوبی پرورش یافته و مورد تقویت قرار گیرد، تحولات شگرف‌تری را در جوامع شاهد خواهیم بود.

صیادی به مسئله ازدواج در اسلام نیز اشاره کرد و گفت: در مسئله ازدواج، زن باید هم نقش همسری و هم نقش مادری را داشته باشد که تحقق احسن این دو مهم در گرو بلوغ اجتماعی عقلی و اعتقادی افراد است.

انتهای پیام/88001/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول