اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان اردبیل:

اصالت هنر رسیدن به قرب الهی و ارج نهادن به شاخصه انسانیت است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل اصالت هنر را رسیدن به قرب الهی دانست و گفت: باید به سمتی حرکت کنیم تا بتوانیم از فرصت‌های مختلف برای ارتقا و انس گرفتن آن‌ها با مفاهیم دینی تلاش و کوششی مجدانه داشته باشیم.

اصالت هنر رسیدن به قرب الهی و ارج نهادن به شاخصه انسانیت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ناهید اللهوردی‌زاده در آیین اختتامیه ششمین جشنواره منطقه‌ای نمایش عروسکی در اردبیل اظهار داشت: ما در حالی جشنواره ششم را به پایان می‌بریم که این پایان در حقیقت نقطه آغازی برای راهی نو، حرکتی جدید و رو به تعالی و راه یافتن به مسیر واقعی است.

وی خاطرنشان کرد: در این چند روز هنرمندان هشت استان کشور گرد هم آمدند تا در قالب این جشنواره که بهانه‌ای برای تجدید خاطرات است تجارب و اطلاعات خود را در اختیار هم قرار دهند تا با دست پر حاصل دانش‌اندوزی و مهارت‌آموزی به استان‌های خود برگردند.

دبیر اجرایی جشنواره منطقه‌ای نمایش عروسکی با بیان اینکه کلیه فعالیت‌های کانون در نظام‌‌مندسازی نسل آینده و همچنین تاثیر‌گذاری در حرکت آنها شاخص و ممتاز است، یادآور شد: مهمترین فعالیت‌های هنری در این حوزه فعالیت هنری برگرفته از روح همدلی و جنس مهربانی کودکان است که با همراهی مربیان این اتفاق مهم همیشه ساری و جاری است.

اللهوردی‌زاده گفت: مرکزیت فعالیت ما و سمت و سوی این حرکت‌ها و تکاپو‌ها در راستای تعالی‌بخشی نسل آینده است چرا که ما به دنبال برشمردن تفاوت‌های فردی و اجتماعی نیستیم بلکه هدف ما تعالی‌بخشی است.

این مسئول با اشاره به یکی از سخنان بزرگان حوزه هنر و ادبیات که اعلام کرده نمایش خاصیت تسکین و آرامش را دارد، عنوان کرد: بنده این موضوع را قبول ندارم چرا که دید ما به هنر دید متعالی است چرا که هنر می‌تواند به تلطیف روح و جسم و ظاهر و باطن انسان کمک کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل اصالت هنر را رسیدن به قرب الهی و ارج نهادن شاخصه انسانیت توصیف کرد و ابراز داشت: ما امروز در هدف‌گذاری‌های خود باید به سمتی حرکت کنیم تا بتوانیم از فرصت‌های مختلف برای ارتقای معنوی و ارزشی نسل آینده و انس گرفتن آن‌ها با مفاهیم دینی تلاش و کوششی مجدانه داشته باشیم.

اللهوردی‌زاده افزود: نگاه فرهنگی به این حوزه نگاه ممتاز و شاخصی است و قطعاً در این حرکت باید مسئولان نیز یاریگر متولیان و دلسوزان این حوزه باشند.

وی با اشاره به نبود یک مرکز مطلوب و شایسته فرهنگی ـ هنری برای نسل آینده در شهر توریستی سرعین تصریح کرد: نبود این مرکز فرهنگی ـ هنری تعجب میهمانان را برانگیخته چرا که جای گلایه و تاسف است که هیچ یک از متولیان و مسئولان استانی به این امر توجه و دقتی نداشتند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در پایان سخنان خود گفت: اگر ما امروز روی مبانی فرهنگی، تربیتی و حرکت رو به جلوی نسل آینده سرمایه‌گذاری نکنیم قطعاً در آینده از این امر پشیمان شده و نخواهیم توانست به خاطر این قصور و کوتاهی خودمان را ببخشیم.

انتهای پیام/62005/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول