اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معرفی منتخبان جشنواره منطقه‌ای نمایش عروسکی

«پرنده‌های قالی» پیروز جشنواره عروسکی اردبیل شد

ششمین جشنواره نمایش‌ عروسکی منطقه سه کشور که با حضور هشت استان به میزبانی اردبیل برگزار شد، با معرفی منتخبان به کار خود پایان داد.

«پرنده‌های قالی» پیروز جشنواره عروسکی اردبیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در روز پایانی و اختتامیه این جشنواره که با حضور مسئولان استانی و کشوری برگزار شد در دو بخش اعضای کانون و همچنین بخش مربیان نفرات منتخب به تشخیص هیئت داوران و انتخاب جشنواره منطقه‌ای نمایش عروسکی معرفی شدند که لوح تقدیر و جوایز نقدی به آن‌ها اهدا شد.

در بخش مربیان و در حوزه نمایشنامه‌نویسی هیچ اثری برتر انتخاب نشد در حالی‌که در بخش کارگردانی فاطمه برمال با نمایش عروسکی «پرنده‌های قالی» به عنوان منتخب معرفی شد.

در بخش عروسک‌گردانی نیز به ترتیب فاطمه برمال برای نمایش «پرنده‌های قالی» از اردبیل، سوسن حیاتی برای نمایش «آواز خر در چمن» از بوشهر و مریم داننده برای نمایش «پرنده‌های قالی» از اردبیل به ترتیب از اول تا سوم شدند.

در بخش عروسک‌گردانی از قمر غلامیان از بوشهر به خاطر نمایش «آواز خر در چمن» تقدیر شد.

در بخش طراحی و ساخت دکور هیئت داوران هیچ گروهی را حائز رتبه اول و دوم ندانست و رتبه سوم به فاطمه برمال برای طراحی و ساخت دکور نمایش «پرنده‌های قالی» به این هنرمند رسید.

در بخش طراحی و ساخت عروسک نیز تقدیر مشترک از مرضیه درخشان‌نیا و فاطمه برمال انجام شد.

در بخش بروشور، هیئت داوران هیچ نمایشنامه‌ای را حائز رتبه‌های اول، دوم و سوم معرفی نکرد اما لوح سپاس خود را به سمیه رسولی اهدا کرد.

در بخش نور‌پردازی برگزیده مشترک مهری بهرامی‌راد و همچنین فاطمه خسروی معرفی شدند و جوایز خود را دریافت کردند.

بخش اعضا و انتخاب هیئت داوران

در بخش اعضا نیز هیئت داوران بعد از بررسی و دیدن نمایشنامه‌های ارائه شده به خاطر جسارت حضور در جشنواره پانزدهم از تک تک اعضای گروه‌ نمایشی کرمان تقدیر کرده و در بخش اول از گروه سایه از استان اردبیل تقدیر شد و هیئت داوران در بیانیه خود اعلام داشت با رفع نواقص منتخب منطقه‌ای می‌تواند در جشنواره سراسری عروسک‌گردانی حضور پیدا کند.

همچنین نمایش «آسیاب بچرخ» از همدان با همراهی تمام اعضا مورد تقدیر قرار داد.

هیئت داوران همچنین از نمایش عروسکی «خاله سوسکه» از مرکز شماره 5 اردبیل و نمایش عروسکی ارائه شده از استان خراسان شمالی ـ بجنورد با عنوان «بچه‌های همه» تقدیر کرد.

در هنگام قرائت بیانیه هیئت داوران خطاب به هنرمندان اعلام شد که منتخبان این جشنواره منتخبان منطقه‌ای محسوب شده و بعد از اتمام جشنواره‌های نمایش عروسکی مناطق مختلف کشور منتخبان هر منطقه در جشنواره سراسری حضور خواهند یافت.

در پایان این جشنواره همچنین از شش نفر اعضای فعال در قالب قاریان و همچنین فعالان حوزه فرهنگ رضوی که در جشنواره هفته رضوی در اردبیل که به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار و منتخب شناخته شده بودند و همچنین از منتخبان بخش عکس با سوژه‌های طنز در حاشیه این جشنواره با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

در بیانیه هیئت داوران به اصل آموزش هنری با هدف بروز و ظهور توانمندی‌ها، نمایش فرایند محور، مخاطب‌شناسی با عنوان اصل اول نمایش عروسکی، توجه بنیادین به نمایش و ویژگی‌های نمایش، آموزش عملی و منطقی عروسک‌گردانان و همچنین نگاه ویژه به طراحی صحنه و دکور و مروری بر تجارب گذشته و آثار منتخب تاکید شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ششمین جشنواره منطقه‌ای نمایش عروسکی از دو روز پیش در اردبیل و با حضور هشت استان کشور شامل اصفهان، اردبیل، بوشهر، خراسان شمالی، سمنان، کرمان، گلستان و همدان در قالب 22 گروه نمایشی برگزار شد و گروه‌های مختلف در این دو روز برنامه‌های خود را ارائه کردند.

انتهای پیام/62005/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول