اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت گلستان:

آشنایی‎های میدانی و خیابانی عامل افزایش طلاق است

رئیس مرکز بهداشت استان گلستان با بیان اینکه واقعیت ازدواج را نمی‎توان انکار کرد، گفت: باید شرایط درست برای ازدواج فراهم شود چراکه آشنایی‎های میدانی و خیابانی عامل افزایش طلاق هستند.

آشنایی‎های میدانی و خیابانی عامل افزایش طلاق است

محمد نعیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: اصلاح رفتارها باید قبل از ازدواج صورت بگیرد، نقش خانواده در این زمینه بسیار مهم تلقی می‎شود لذا اگر کنترل جوانان و ایجاد شرایط متعادل برقرار باشد شاهد کاهش نرخ طلاق در جامعه خواهیم بود.

وی متذکر شد: آنچه سبب شده تا کانون خانواده‎ها دچار چالش شود کمرنگ شدن معارف در زندگی است، اگر زندگی مردم با ارزش‎های دینی پیوند عمیق‎تری بخورد شاهد کاهش آسیب‎های اجتماعی خواهیم بود.

ازدواج متناسب با معیارهای اسلامی انجام شود/ مسئله ازدواج باید در گستره فرهنگی حل شود

رئیس مرکز بهداشت گلستان با تاکید بر اینکه باید سهم ارگان‎های اثرگذار در نظر گرفته شود، تصریح کرد: رسانه‎های داخلی باید تهاجم رسانه‎ای دشمن که هجمه سنگینی را به وجود آورده، بشکنند.

نعیمی با بیان اینکه ازدواج باید متناسب با فرهنگ و معیارهای اسلامی انجام شود، یادآور شد: هر گاه از هنجارهای اجتماعی به هر دلیلی فاصله گرفته‎ایم مشکلات زیادی بر سر راه قرار گرفته است بنابراین باید به شرایطی برگردیم که دین و آداب اسلامی در ازدواج اولویت باشد.

وی با تاکید بر اینکه ازدواج جوانان باید در گستره فرهنگی حل شود، اذعان کرد: با افزایش سن ازدواج، دوران طلایی باروری کاهش می‎یابد که این امر در کاهش جمعیت خود را نشان می‎دهد.

توانمندی کشور در زمینه مسکن و اشتغال قابل مقایسه با گذشته نیست

رئیس مرکز بهداشت گلستان گفت: متاسفانه سن ازدواج تا سن اولین فرزندآوری افزایش یافته که این موضوع خطرناکی است بر همین اساس بیشترین توجه وزارت بهداشت به این مسئله معطوف شده است.

نعیمی افزود: یکی از نکاتی که بی‎جهت مانع ازدواج دختران می‎شود موضوع اشتغال و تحصیل آنهاست که این دیدگاه اشتباه در بالا رفتن سن ازدواج تاثیر گذاشته است همانطور که تحصیل علم به عنوان یک تکلیف مهم است باید ازدواج، فرزندآوری و رعایت حقوق خانواده نیز جزو تکالیف مهم مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه اعتیاد یکی دیگر از مسائل تهدید جوانان در ازدواج و آسیب جمعیت محسوب می‎شود، اظهار داشت: تامین مسکن، اشتغال و ... از مواردی است که در آمار ازدواج تاثیرگذار است اما باید ظرفیت‎های کشور را در نظر گرفت چنانکه در حال حاضر توانمندی کشور در زمینه مسکن و اشتغال اصلاً قابل مقایسه با گذشته نیست.

رئیس مرکز بهداشت گلستان با اشاره به اینکه بیشترین آمار طلاق در پنج سال ابتدای زندگی اتفاق می‎افتد، اذعان کرد: ناآگاهی زوجین و تغییر نگرش در ازدواج باعث افزایش آمار طلاق شده است.

انتهای پیام/83001/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول