اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کهگیلویه عنوان کرد

ضرورت عبور از نقش تدافعی به تهاجمی در مقابله با شبیخون فرهنگی

فرماندار کهگیلویه نقش مراکز علمی در تقویت باورهای دینی را مؤثر خواند و گفت: اگر در حوزه فرهنگ فقط به فکر خنثی کردن برنامه‌های دشمن و ایفای نقش تدافعی باشیم، شکست خواهیم خورد.

ضرورت عبور از نقش تدافعی به تهاجمی در مقابله با شبیخون فرهنگی

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، ابراهیم جعفری صبح امروز در نشست برنامه‌ریزی طرح اوقات فراغت با اشاره به نقش مراکز علمی در تقویت باورها و عقاید جوانان گفت: محیط دانشگاه‌ها را باید به سمت و سوی پرسشگری سوق داد.

وی با تأکید بر لزوم اشاعه ارزش‌های اسلامی در بین دانشجویان تصریح کرد: اگر رویکرد اساسی مراکز آموزش عالی بر تقویت باورهای دینی و فرهنگ‌سازی در همه زمینه‌ها باشد روحیه تعهد و الزام اجتماعی در دانشجویان دمیده می‌شود.

فرماندار کهگیلویه اوقات فراغت را فرصت خوبی برای ارائه برنامه‌های متناسب با روحیه جوانان و نوجوانان دانست و عنوان کرد: امروز چشم طمع دشمنان و برنامه‌های اساسی آنان تمرکز بر جوانان کشور است و از طریق هجوم به فرهنگ و شبیخون فرهنگی به دنبال این است که فرهنگ خود را به فرهنگ ما غالب کند.

وی با اشاره به فرهنگ و تمدن کهن ایران اسلامی تصریح کرد: اگر در حوزه فرهنگ فقط به فکر خنثی کردن برنامه‌های دشمن و ایفای نقش تدافعی باشیم شکست خواهیم خورد.

جعفری اوقات فراغت را مورد تأکید دین و قرآن دانست و با بیان این‌که فراغت به معنای در خانه نشستن و صرف وقت نیست، اظهار داشت: اوقات فراغت فرصت خوبی برای کار کردن روی جوانان و تقویت باورهای دینی آنان و به تبع آن کاهش گرایش به سمت آسیب‌های اجتماعی است.

فرماندار کهگیلویه دغدغه داشتن را لازمه کار اثر بخش دانست و گفت: اگر کار را به خاطر ارائه اعداد و ارقام و گزارش عملکرد به بالادست انجام دهیم هیچ کارایی نخواهد داشت.

وی برگزاری کلاس‌ها و برنامه‌های مختلف با هماهنگی و بدون موازی‌کاری در ایام تعطیلات را خواستار شد و متذکر شد: دستگاه‌های مربوطه در برگزاری طرح اوقات فراغت باید با شناخت علایق افراد شرکت‌کننده در برنامه‌ها و بدون اعمال سیقه شخصی نسبت به غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان اهتمام ویژه داشته باشند.

جعفری وظیفه شهرداری را تنها منحصر به بخش عمران ندانست و تأکید کرد: شهرداری باید در ایام تعطیلات برنامه‌های مدون فرهنگی از قبیل برگزاری جنگ شادی را تدارک ببیند.

فرماندار کهگیلویه استفاده از پتانسیل مساجد و اماکن متبرکه در برگزاری برنامه‌های اوقات فراغت را مؤثر عنوان کرد و افزود: باید برنامه‌های خود را به سمت و سوی قرآن و مباحث دینی پیش برد.

جعفری نقش آموزش و پرورش در غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان را وسیع‌تر دانست و گفت: به روز رسانی اطلاعات دانش‌آموزان و شناخت نسبت به فضای مجازی باید در برنامه‌های اوقات فراغت لحاظ شود.

انتهای پبام/82016/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول