اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری:

باید از فراموش شدن خاطرات رزمندگان جلوگیری شود

رئیس حوزه هنری گفت: خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس باید حفظ و از فراموشی آن جلوگیری شود.

باید از فراموش شدن خاطرات رزمندگان جلوگیری شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محسن مومنی شریف عصر امروز در نشست سراسری مسئولان دفاتر مطالعات و فرهنگ پایداری کشور اظهار داشت: وظایف بسیار زیادی در عهده این حوزه است که با وجود انجام اقدامات فراوان هنوز بسیاری از برنامه‏ها مانده است.

وی با اشاره به اینکه حوزه هنری کشور به برگزاری نشست‏ها نیاز دارد، تصریح کرد: از چنین نشست‏هایی با حضور مسئولان دفاتر حمایت می‏کنیم.

رئیس حوزه هنری با بیان اینکه ادبیات پایداری از مطرح‎ترین و مورد توجه‏ترین حوزه‏های ادبیات محسوب می‏شود که همواره مورد توجه مردم و محققان قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: دست‏یابی به چشم‎انداز بسیار وسیع توسط هنرمندان از مهم‏ترین دستاوردهای این ادبیات به شمار می‏رود.

وی با اشاره به اینکه نگاه چشم‏انداز هنرمندان در ادبیات پایداری فراتر از دنیای مادی است، اضافه کرد: در واقع رئالیسم جدیدی در این ادبیات توسط هنرمندان این حوزه تعریف شده است.

مومنی شریف با بیان اینکه با گذشت بیش از 20 سال هنوز جنگ تاثیرگذار است، یادآور شد: این تاثیر به دلیل چشم‎انداز وسیع هنرمند ایجاد می‏شود.

وی در زمینه ادبیات ایران با تاکید بر اینکه ادبیات و هنر پیش از انقلاب اسلامی در کشور ادبیاتی فردی و درون‏گرا بوده است، ادامه داد: این ادبیات پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ادبیاتی منتظم و متعهد تبدیل می‏شود که با جامعه نیز سر و کار دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه ادبیات و هنر پس از انقلاب اسلامی ارزش‏های اخلاقی را مورد توجه قرار داده است، اذعان داشت: بر اساس نظریات محققان این ادبیات مورد قبول واقع شده است.

وی در زمینه خاطره نیز با تاکید بر اینکه خاطره بخش مهمی از ادبیات ایران را تشکیل می‏دهد، یادآور شد: باید خاطرات رزمندگان حفظ شود تا به دست فراموشی سپرده نشود.

انتهای پیام/73006/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول