اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز خبر داد

بهره‌مندی 100 هزار نفر از برنامه‌های تابستانی شهرداری

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز گفت: برای بهره‌مندی بیش از 100 هزار شهروند از طرح اوقات فراغت تابستانی برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است.

بهره‌مندی 100 هزار نفر از برنامه‌های تابستانی شهرداری

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد فرخ‌زاده بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که در این طرح برای 140 رشته 5 هزار کلاس آموزشی پیش‌بینی شده است، اظهار داشت: 20 فرهنگ‌سرا در شیراز این کلاس‌ها را برگزار می‌کنند.

وی اضافه کرد: بیش از 5 هزار و 300 کلاس تابستانی برای غنی‌سازی اوقات فراغت شهروندان در نظر گرفته شده است.

فرخ‌زاده با اشاره به تاثیر برنامه‌ریزی صحیح اوقات فراغت بر کاهش آسیب‌های اجتماعی، ابراز داشت: باید مهارت‌آموزی، کارآفرینی، تقویت اراده و باورهای دینی و اخلاقی و شاخص‌های سبک زندگی در برنامه‌ریزی اوقات فراغت برای نوجوانان و جوانان مد نظر قرار گیرد.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار شیراز با بیان اینکه غنابخشی به اوقات فراغت تنها در فصل تابستان نیست، خاطرنشان کرد: لازم است تمام دستگاه‌ها برای فصول مختلف برنامه‌ریزی‌های هدفمندی متناسب با ذائقه و نیاز شهروندان و به ویژه جوانان و نوجوانان طراحی کنند.

فرخ‌زاده با اشاره به اینکه بر اساس قانون، شورای راهبری اوقات فراغت دارای 19 عضو اصلی و چهار عضو فرعی است، گفت: قانون‌گذار، شهرداری‌ها را در این قانون در نظر نگرفته در حالی که عمده فعالیت‌های چهار فصل سال بر عهده مجموعه شهرداری است.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار شیراز در ادامه گفت: تابستان امسال ویژه برنامه‌های متنوعی در قالب‌های محله‌ای و شهری برای اوقات فراغت شهروندان پیش‌بینی کرده‌ایم که پاسخگوی نیاز طیف گسترده‌ای از مردم خواهد بود.

وی با یادآوری خدمات فرهنگ‌سراها به اقشار مختلف به ویژه جوانان و خانواده‌ها افزود: هشت فرهنگ‌سرا شامل فرهنگ‌سراهای علوی، سلامت، خانواده، کارآفرینی، جوان، هنر و نجوم به صورت اختصاصی تا ساعت 10 شب در طرح اوقات فراغت تابستان به ارائه خدمات می‌پردازند.

فرخ‌زاده تصریح کرد: 151 رشته در موضوعات مذهبی با 525 عنوان کلاس، 25 رشته علمی با یک‌هزار و 200 کلاس و 15 رشته ورزشی با یک‌هزار و 500 کلاس در طرح اوقات تابستان در نظر گرفته شده است.

کرسی‌های آزاداندیشی، حوزه سلامت شهری ویژه کودکان، محیط‌ زیست و مباحث مربوط به آن و کارگاه‌های تحکیم بنیان خانواده با محوریت شاخص‌های سبک‌ زندگی برخی از مواردی بود که وی به عنوان سرفصل‌های طرح اوقات فراغت برشمرد.

این مسئول همچنین گفت: در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک کارگاه آموزشی «یک روز با قانون» برگزار شده و در حوزه بازیافت‌ و پسماند نیز مطالب ارزنده‌ای در قالب این طرح به شهروندان ارائه می‌شود.

وی در این نشست ابراز داشت: علاقمندان به شرکت در برنامه‌های تابستانی این مجموعه می‌توانند با ارسال کد منطقه خود به سامانه‌های 30005246 و 20005246 از اماکن فرهنگی و ورزشی شهرداری شیراز در نزدیک‌ترین نقطه محل زندگی خود استفاده کنند.

انتهای پیام/2448/و30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول