اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال صورت می‌پذیرد

غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان بهار در 15 کانون تابستانی

مدیر آموزش و پرورش بهار گفت: امسال 15 کانون تابستانی اقدام به غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان می‌کنند.

غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان بهار در 15 کانون تابستانی

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، علی زارعی ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش شهرستان بهار اظهار داشت: مجموعه آموزش و پرورش شهرستان بهار در سه ماهه نخست سال جاری موفق به کسب رتبه اول در ارزیابی فعالیت قرآنی، نماز و عترت در بین شهرستان‌های استان، رتبه اول جشنواره خوارزمی توسط دانش‌آموز صالح‌آبادی، کسب رتبه استانی توسط هنرستان ریحانه‌النبی به عنوان هنرستان سلامت، شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری مجموعه آموزش و پرورش با هدف نظام‌مند کردن برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان، برنامه‌هایی را فراتر از کانون‌های تابستانی در نظر گرفته، گفت: این مجموعه با شروع شدن فصل تابستان اقدام به برگزاری کلاس‌های توجیهی برای اولیا و مربیان، کلاس‌های تربیتی و تقویتی برای دانش‌آموزان و کلاس‌های آموزشی برای معلمان کرده است.

وی افزود: در تابستان سال جاری 15 کانون تابستانی نیز در شهرستان با اجرای برنامه‌های قرآنی، ورزشی، برگزاری کلاس‌های علمی پژوهشی و برپایی اردوهای طرح هجرت اقدام به غنی‌سازی اوقات فراغت نسل جوان در حال فعالیت هستند.

 مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهار با اشاره به درصد قبولی دوره‌های متفاوت تحصیلی در سال جاری اعلام داشت: نتایج امتحانات امسال در پایه سوم متوسطه با هفت درصد رشد و 65 درصد قبولی، پایه اول متوسطه 82 درصد قبولی و هشت درصد رشد، سال چهارم متوسطه با 91 درصد قبولی و چهار درصد رشد نشان‌دهنده ارتقای کیفی برنامه‌های مجموعه آموزش و پرورش شهرستان است.

وی با بیان اینکه رشته‌های فنی حرفه‌ای ضعیف‌ترین درصد قبولی را در سطح استان دارد گفت: دانش‌آموزان رشته‌های کار و دانش شهرستان بهار در سال جاری با 80 درصد قبولی با 10 درصد رشد و رشته فنی و حرفه‌ای نیز با 51 درصد قبولی رشد 20 درصدی را به خود اختصاص داده است.

معاون آموزش و نوآوری آموزش و پرورش بهار نیز عنوان داشت: در شهرستان بهار پنج مدرسه هیئت امنایی با یک هزار و 460 دانش‌آموز در حال فعالیت است.

محمدرضا روحی‌نیا با اشاره به اینکه مدارس هیئت امنایی شهرستان به طور کامل با مشارکت‌های مردمی اداره می‌شود گفت: میانگین شهریه دانش‌آموزان در این مدارس 530 هزار ریال است که برای تأمین این هزینه در سال جاری تا کنون 290 میلیون و 915 هزار ریال از محل مشارکت‌های مردمی جمع‌آوری شده است. 

محمد روحی‌نیا با اشاره به اینکه کل سرانه دولتی واریز شده به حساب این مدارس در سال جاری 125 میلیون و 108 هزار ریال بوده، اظهار داشت: تاکنون 417 میلیون ریال برای امور تعمیر و تجهیز، اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری در مناسبت‌های متفاوت و برگزاری کلاس‌های جبرانی در این مدارس هزینه شده است.

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش بهار با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش به‌ عنوان منبع مولد نیروی انسانی محور اصلی توسعه است، اظهار داشت: همه ظرفیت‌ها باید در راستای رشد و بالندگی این مجموعه مهم به کار گرفته شود.

علی‌اصغر بهمنی با بیان اینکه ماموریت مهم مجموعه آموزش و پرورش باید تدوین یک نقشه راه براساس چشم‌انداز توسعه باشد، خاطر‌نشان کرد: اگر تربیت نیروی انسانی بر اساس هدف مشخص و برابر نیاز واقعی نباشد توسعه دچار مشکل خواهد شد.

وی افزود: درآمدهای حاصله از محل پنج درصد عوارض شهرداری‌های بهار و صالح‌آباد در سال 91، مجموعاً 185 میلیون ریال بوده که در 21 آموزشگاه برای تعمیرات مدارس، بهسازی سرویس‌های بهداشتی، اجرای ایزوگام پشت بام مدارس با مشارکت دانش‌آموزان هزینه شده است.  

سپس فرماندار بهار توجه جدی به اوقات فراغت دانش‌آموزان در فصل تابستان را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: در مقوله اوقات فراغت پرکردن کلاس‌ها هدف اصلی نیست و باید اصل بر محتوای کلاس‌ها و غنی بودن طرح‌ها و برنامه‌ها باشد.

نصرت‌الله گلکارزاده توجه ویژه به توسعه امکانات و کیفیت‌بخشی به مقوله آموزش را به ‌عنوان شاخص‌های توسعه در آموزش و پرورش نام برد و خاطرنشان کرد: رشد چشم‌گیر شهرستان در راهیابی دانش‌آموزان به مراکز آموزش عالی نشان می‌دهد آموزش و پرورش مسیر خود را در ارتقای شاخص‌های تحصیلی پیدا کرده که در این راستا باید توجه به مناطق کم‌برخوردار به‌عنوان یک الزام در دستور کار باشد.

انتهای پیام/2499/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول