اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانداری شیراز ضرب‌العجل دو هفته‌ای اعلام کرد

مراکز غیرمجاز توزیع سیلندرهای گاز مایع پلمب می‌شود

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری شیراز از ضرب‌العجل دو هفته‌ای به مراکز توزیع غیرمجاز سیلندرهای گاز مایع در سطح این شهرستان برای تعطیلی فعالیت خود و یا اخذ مجوزهای قانونی خبر داد.

مراکز غیرمجاز توزیع سیلندرهای گاز مایع پلمب می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان شیراز، حمیدرضا اسماعیلی در حاشیه جلسه بررسی فعالیت توزیع‌کنندگان سیلندرهای گاز مایع در شهرستان شیراز اظهار اشت: تامین سلامت شهروندان در راستای اجرای دقیق قانون یکی از اولویت‌های اصلی برنامه‌های فرمانداری است.

وی افزود: بر همین اساس و برابر قانون مراکز توزیع و فروش سیلندرهای گاز مایع باید از شرکت‌های موزع بر اساس استانداردهای موجود مجوزهای لازم را اخذ کنند.

این مسئول تصریح کرد: شرکت‌هایی از جمله پرسی ایران، پارس گاز و بوتان گاز باید بعد از انعقاد قرار داد و مجوزهای قانونی بر اساس استانداردهای موجود نسبت به تحویل سیلندرهای گاز مایع به مراکز و نمایندگی‌ها در سطح این شهرستان اقدام کنند.

به گفته وی، بر همین اساس نیز این شرکت‌ها در صورت عدم اخذ مجوز توسط این افراد باید از فروش سیلندرهای گاز به آنها خودداری کنند.

این مقام مسئول ضمن تاکید بر اهمیت موضوع جلوگیری از فعالیت غیرمجاز این‌گونه افراد در سطح شهرستان شیراز بیان کرد: بر اساس آمارها تاکنون فعالیت اکثر فروشندگانی که در داخل محدوده شهر سیلندر گاز مایع توزیع می‌کنند غیرقانونی بوده و این افراد بدون مجوز و پروانه کسب اقدام به توزیع سیلندر گاز می‌کنند.

اسماعیلی ادامه داد: در آخرین جلسه بررسی فعالیت این توزیع‌کنندگان مصوب شد تمام آنها و فروشندگان سیلندرهای گاز مایع در سطح این شهرستان در صورت عدم اخذ جواز کسب با همکاری اداره اماکن نیروی انتظامی پلمب شده و از فعالیت آنان جلوگیری شود .

معاون فرماندار شیراز بیان کرد: تاکنون 25 مغازه و یا انبار‌هایی که به صورت غیرمجاز اقدام به توزیع و فروش سیلندر‌های گاز مایع می‌کردند به دلیل عدم امکانات مناسب و تجهیزات غیراستاندارد پلمب  و از ادامه فعالیت آنها در سطح این شهرستان جلوگیری شده است.

اسماعیلی همچنین ابراز داشت: از نیمه دوم اردیبهشت ماه سال جاری بر اساس دستورالعمل موجود، واحد بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با نمایندگی‌های غیرمجاز توزیع و فروش سیلندرهای گاز مایع سطح شهرستان شیراز برخوردهای قانونی را به منظور حفظ سلامت و امنیت جانی و مالی شهروندان انجام داده و این بازرسی‌ها در دو هفته آینده سرعت بیشتری به خود می‌گیرد.

اسماعیلی در پایان از طی مراحل اخذ مجوز 45 عاملیت توزیع سیلندرهای گاز در شهرستان شیراز خبر داد و گفت: متقاضیان حداکثر دو هفته فرصت دارند تا نسبت به انجام مراحل اخذ جواز کسب برای توزیع سیلندرهای گاز اقدام کنند و این مهلت قابل تمدید نیست.

به گزارش فارس، فروردین ماه سال جاری انفجار سیلندرهای گاز در منزل مسکونی یک توزیع کننده غیرمجاز در شیراز جان شش نفر را گرفت، دو واحد مسکونی را به طور کامل تخریب و به 11 خانه خسارت وارد کرد.

انتهای پیام/ 2448/و/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول