اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره اوقاف همدان خبر داد

افزایش 86 درصدی درآمد موقوفات و بقاع متبرکه در همدان

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه همدان گفت: درآمد موقوفات و بقاع متبرکه شهرستان همدان در طی سه ماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 86 درصدی را نشان می‌دهد.

افزایش 86 درصدی درآمد موقوفات و بقاع متبرکه در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام سید حسن رضوی پیش از ظهر امروز دو برابر شدن درآمد موقوفات و بقاع متبرکه، به‌روز کردن اسناد اجاره املاک و مستغلات در سطح شهرستان همدان و تعریف پروژه‌های اقتصادی را از جمله برنامه‌های مهم اوقاف و امور خیریه بیان کرد و افزود: در به‌روز رسانی اسناد اجاره مرتبط با وقف در طی سه ماهه نخست سال شاهد رشد 120 درصدی هستیم.

وی با اشاره به تعریف پروژه‌های اقتصادی در سطح شهر همدان تصریح کرد: پروژه مسکونی با نام موتاب همدانی، پروژه خدماتی تجاری شهرک مدنی، پروژه 120 واحدی مسکن زوج‌های جوان و هزینه عرصه زمین از جمله پروژه‌های اقتصادی تعریف شده در همدان است که در حال تهیه نقشه و اقدامات اولیه آن هستیم.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان از استقرار 20 خانواده معرفی شده از سازمان‌های کمیته امداد، بهزیستی، ورزش و جوانان، بنیاد شهید و حوزه علمیه در مسکن زوج‌های جوان خبر داد و اظهار داشت: با تأمین هزینه از محل درآمد موقوفات 60 واحد از 120 واحد مسکن زوج‌های جوان آماده شده و تاکنون 20 خانواده در این واحدها مستقر شده‌اند.

آغاز به کار طرح تابستانی نشاط معنوی در همدان

رضوی از آغاز به کار طرح تابستانی نشاط معنوی خبر داد و گفت: این طرح با حضور دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان به مدت 45 روز و در جوار امامزادگان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به ثبت نام 500 دانش‌آموز همدانی در این طرح افزود: طرح تابستانی نشاط معنوی در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در هفت بقعه متبرکه امامزاده عبدالله، امامزاده حسین(ع)، امامزاده محسن، امامزاده خضر، امامزاده یحیی، امامزاده عیسی بن مریم و آرامگاه اهل بن علی برگزار می‌شود.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح 9 مبلغ اعزامی از شهر قم نیز حضور خواهند داشت که به عنوان کارشناس دینی به تدریس کتاب‌های از پیش تعیین‌ شده می‌پردازند.

وی اهداء جوایز، اردوهای درون‌استانی و برون‌استانی، برنامه‌های ورزشی و .. را از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این طرح بیان کرد و افزود: برای اجرای طرح نشاط معنوی در همدان 25 میلیون تومان هزینه در نظر گرفته شده است.

سهم 1500 نفری شهرستان همدان در تربیت حافظان قرآن

رضوی از اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم در همدان خبر داد و اظهار داشت: در سال جاری سهم شهرستان همدان در این طرح یک هزار و 500 نفر است.

وی با بیان اینکه در طی پنج سال باید 200 هزار نفر حافظ قرآن در جزء‌های یکم، 29 و 30 را تربیت کنیم تصریح کرد: در سال گذشته 13 کلاس در سطح شهرستان تکمیل شده و تعداد 380 نفر نیز دراین طرح شرکت کردند.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه همدان یادآور شد: پنج امامزاده و 30 مسجد و حسینیه برای این کار با هماهنگی‌های صورت گرفته آماده شدند و آمار افراد شرکت‌کننده در این طرح برای جلوگیری از تکرار در سامانه مشخص شده اوقاف ثبت شده و گواهینامه نیز صادر خواهد شد.

برگزاری برنامه ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان از برگزاری برنامه‌های قرآنی در این ماه خبر داد و افزود: در ماه رمضان بحث ترتیل‌خوانی در سه بقعه امامزاده عبدالله، شاهزاده حسین و امامزاده یحیی برگزار خواهد شد.

رضوی خاطرنشان کرد: برپایی نماز جماعت، بیان احکام شرعی، برنامه افطار و برنامه شب‌های قدر با حضور مبلغان در بقاع متبرکه اجرا خواهد شد.

وی از برگزاری برنامه فرهنگی خیمه معرفت با محوریت آستان امامزاده عبدالله در ماه رمضان خبر داد.

انتهای پیام/89017/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول