اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ‌کل دادگستری استان کردستان خبر داد

بازگرداندن 1200 هکتار از اراضی ملی کردستان به بیت‌المال

رئیس ‌کل دادگستری کردستان گفت: ‌هزار و 200 هکتار از اراضی ملی در استان از دست متصرفان و زمین‌خواران رفع تصرف و به بیت‌المال بازگردانده شده است.

بازگرداندن 1200 هکتار از اراضی ملی کردستان به بیت‌المال

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی‌اکبر گروسی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان در سنندج اظهار کرد: برخورد با افراد متخلف در تصرف اراضی دولتی و ملی و حفظ حقوق بیت‌المال به ویژه در منابع طبیعی مهم‌ترین رسالت مسئولین است.

وی تصریح کرد: مسئولین باید با برنامه‌ریزی‌های لازم مانع از افزایش زمین‌خواری به عنوان یکی از عوامل موثر در تخریب و تصرف اراضی ملی شوند.

این مسئول بر جدیت دستگاه قضایی در حمایت از مدیران در صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: دستگاه قضایی با جدیت تمام موضوع تصرفات اراضی ملی و صیانت از اموال بیت‌المال را پیگیری می‌کند.

گروسی خاطرنشان کرد: مدیران باید بدون هیچ مسامحه و اغماضی تلاش کنند تا خسارتی به بیت‌المال وارد نشود.

وی در زمینه نحوه برخورد با متصرفان نیز اظهار کرد: کسانی که اراضی ملی را تصرف کرده و ماهیت و بافت زمین را تغییر داده‌اند، باید علاوه بر رفع تصرف خسارت ناشی از تصرف به اراضی ملی را پرداخت و به بیت‌المال برگردانند.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی کردستان در زمینه اقدامات حقوقی و استیفای حقوق دولت و بیت‌المال نیز تصریح کرد: در سال 91 با اقدامات جدی و به روز کردن پرونده‌های قضایی متشکله و پیگیری جدی و مستمر، دستگاه قضایی استان از مجموع 20 هزار و 34 فقره پرونده قضایی مجموعاً ‌هزار و 200 هکتار از اراضی ملی و دولتی استان را از متصرفان و زمین‌خواران رفع تصرف کرده و به دولت و بیت‌المال بازگردانده است.

گروسی در پایان اقدامات پیشگیرانه در این راستا را موثرترین کار دانست و گفت: اقدامات پیشگیرانه به موقع و کارشناسی شده یکی از عوامل کاهش ورود پرونده‌ها به دستگاه قضایی است.

انتهای پیام/79002/ز30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول