اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی کرمانشاه:

32 هکتار از اراضی ملی کرمانشاه رفع تصرف شد

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: در سال‌جاری با تلاش و پیگیری همکاران، حدود 32 هکتار از اراضی ملی در پنج شهرستان استان کرمانشاه از متصرفین خلع‌ید شد.

32 هکتار از اراضی ملی کرمانشاه رفع تصرف شد

عباس بهاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: در سال‌جاری با تلاش و پیگیری همکاران و هوشیاری مردم حدود 32 هکتار از اراضی ملی در پنج شهرستان دالاهو، سنقر، قصرشیرین، کرمانشاه و گیلان‌غرب از متصرفین خلع‌ید شد.

وی ادامه داد: در راستای ارتقای سطح آگاهی عمومی مردم نسبت به اهمیت منابع طبیعی و چگونگی حفظ و احیای آن و با هماهنگی دهیاران و شوراهای محلی سه کلاس به منظور آشنایی با اراضی ملی و عدم تخریب آن و چگونگی اطفای حریق برگزار شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه افزود: به علت مشارکت مردم به‌صورت خودجوش در جلوگیری از تخریب جنگل‌ها و مراتع و حریق در عرصه‌ها چه به صورت عمد و غیرعمد تاکنون آتش‌سوزی مهم و وسیعی رخ نداده است و در مقایسه با آمار سال گذشته نشان‌دهنده روند نزولی و کاهش حریق در عرصه‌ها هستیم.

بهاری اعلام کرد: این مطلب گویای بازدهی مناسب آموزش، فرهنگ‌سازی و نحوه استفاده صحیح از جنگل‌ها و مراتع و ایجاد سوخت جایگزین و همچنین رغبت خود مردم به همکاری در حفظ و صیانت از منابع طبیعی است.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: در صورت اجرای موفق کلاس‌های آموزشی اطفای حریق و عدم تخریب جنگل‌ها و مراتع و قطع درختان خود مردم به عنوان پشتوانه‌ای مناسب برای منابع طبیعی محسوب شده و خود از تخریب عرصه‌ها جلوگیری خواهند کرد.

وی در پایان گفت: در سالیان اخیر که گردوغبار خود عامل مهمی در تغییرات آب‌وهوا است انتظار می‌رود امسال و سال‌های آینده شاهد کاهش روند تخریب اراضی و تشکیل پرونده‌های تخلف در قطع درختان و تصرف اراضی باشیم.

انتهای پیام/2700/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول