اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با برگزاری جشنواره نمایش عروسکی اردبیل

اجرای نمایش عروسکی خیابانی انجام شد

همزمان با برگزاری ششمین جشنواره منطقه‌ای نمایش عروسکی در اردبیل با حضور هشت استان کشور برنامه نمایش عروسکی خیابانی در اردبیل برای کودکان اجرا شد.

اجرای نمایش عروسکی خیابانی انجام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دبیر ششمین جشنواره نمایش عروسکی منطقه‌ای کانون استان اردبیل عصر امروز در برنامه اجرایی نمایش عروسکی خیابانی در پارک فردوس اردبیل اظهار داشت: ما امروز از ظرفیت گروه‌های نمایشی برای اجرای نمایش عروسکی خیابانی استفاده کردیم تا خانواده‌ها و کودکان بتوانند از این ظرفیت بهره ببرند.

داریوش علومی در ادامه تصریح کرد: هدف از اجرای نمایش‌های خیابانی آشنا کردن اعضا با این هنر جذاب و ایجاد شور و نشاط در بین عروسک‌گردان‌ها است.

وی با بیان اینکه نمایش خیابانی در روزهای برگزاری جشنواره امروز و فردا انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: با توجه به استقبال خوبی که کودکان و خانواده‌ها از این اجرا داشتند به نظر می‌رسد چند نمایش خیابانی را نیز با همکاری هنرمندان اجرایی کنیم.

علومی نمایش خیابانی را هنری جذاب همراه با ظرفیت حضور و استقبال مردم توصیف کرد و ادامه داد:‌ می‌توان در سایه این اجراها با کمترین امکانات بیشترین کارکرد و تأثیرگذاری را در روی کودکان و نوجوانان انجام داد.

این هنرمند پیشکسوت اضافه کرد: تئاتر خیابانی نظام‌مند نیست اما در این اجرا هنرمند آزاد است تا مسایل و مشکلات جامعه را به زبان ساده و صریح به مخاطبان القا کرده و انتقال دهد.

وی بیان کرد: هنرمند با احساسی متعهدانه و دلسوزانه تمام تلاشش را به کار گرفته تا مردم را به تفکر و تأمل بیشتر دعوت کرده و سطح آگاهی و دانش او را افزایش دهد.

علومی در ادامه یادآور شد: در کنار ایجاد شور و نشاط، عروسک‌گردان‌ها و هنرمندان سعی خودشان را به کار گرفتند تا به واسطه هنر تئاتر و نمایش عروسکی مخاطبانشان را بخندانند و از حضور آنها بهترین استفاده را داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دبیر ششمین جشنواره نمایش عروسکی منطقه‌ای کانون استان گفت: ما برای اولین بار در این برنامه اعضای عروسک‌گردان‌ها را با هدایت مربیان خود ابتدا به اجرای مطلوب و مناسب و در زمان مقرر مقید کردیم تا همراهی تماشاگران را به شکل مناسب در پارک فردوس شاهد باشیم که استقبال خوبی از سوی خانواده‌ها و کودکان از این اجراها شد.

ششمین جشنواره نمایش عروسکی منطقه‌ای استان اردبیل با حضور 21 گروه نمایشی از دیروز در اردبیل در حال اجرا است که آیین اختتامیه این جشنواره فردا در مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با حضور هنرمندان هشت استان کشور برگزار شده و نفرات برتر معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/62006/ک30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول