اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شیراز برای ماه مبارک رمضان تاکید کرد

پخش زنده قرآن از صدا و سیما در ساعات غیر مرده

امام جمعه شیراز گفت: پخش زنده قرآن در ماه مبارک رمضان از صدا و سیما، باید در ساعت مناسب و غیر مرده صورت گیرد.

پخش زنده قرآن از صدا و سیما در ساعات غیر مرده

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی نهاد نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس با تبریک موفقیت‌های نظام در عرصه‌های مختلف و به ویژه در حماسه سیاسی، با یادآوری سفرنامه ابن بطوطه که به قرار دادن قرآن در سردر مغازه‌های شیراز و کندن گودالی برای یادآوری قبر به کسبه اشاره دارد، اظهار داشت: شیراز در زمینه قرآن سوابق بسیاری دارد و بر همین اساس طرح قطب قرآنی بودن شیراز مطرح شده است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس با ارائه پیشنهادی مبنی بر تشکیل کمیته‌ای متشکل از نماینده‌های موسسات قرآنی مردمی و اداره‌ها و سازمان‌های فرهنگی، افزود: افراد شاخص و صاحب فکر این مجموعه‌ها، طرحی جامع و کاربردی را آماده و شورای فرهنگ عمومی فارس به کمک مدیریت ارشد این استان آن را اجرایی کنند.

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان بهار قرآن است و باید از این فرصت استفاده کنیم، گفت: صدا و سیما باید زمان مناسبی را برای پخش زنده قرآن در نظر بگیرد و با یکی از شبکه‌های ملی هماهنگی‌های لازم برای جمع‌خوانی قرآن کریم را انجام دهد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس اضافه کرد: باید ساعات مناسبی مانند قبل از اذان مغرب و یا بعد از نماز ظهر و عصر برای پخش زنده قرآن در صدا و سیمای فارس در نظر گرفته شود و در غیر این صورت نباید این کار انجام گیرد چراکه اختصاص ساعات مرده، به ضرر این استان و مردم است.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از شرایط نامناسب مکان و فضای بعضی از مهد کودک‌های قرآنی تصریح کرد: باید برای فعالیت‌های قرآنی فضاهای زیبا و مناسب در نظر بگیریم و با این کار شرایط را برای اقبال عمومی به سمت قرآن فراهم کنیم.

ایمانی ادامه داد: حافظیه فضای زیبا و جذابی است و باید از آن برای فعالیت‌های قرآنی استفاده کنیم و با برگزاری جلسات حفظ و روخوانی قرآن کریم این مکان را به سمت فضایی معنوی سوق دهیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس خاطرنشان کرد: باید در ماه رمضان فضای امن فکری و معنوی در حافظیه شکل گیرد.

انتهای پیام/2448/ق/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول