اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی:

70 درصد از اماکن خراسان شمالی مناسب‌سازی نشده است

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: 70 درصد از اماکن و معابر شهری این استان برای معلولان مناسب‌سازی نشده است.

70 درصد از اماکن خراسان شمالی مناسب‌سازی نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، رضا الله‌وردی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه صرفاً 30 درصد از اماکن خراسان شمالی مناسب‌سازی شده است، از شیروان به عنوان شهر پیشتاز در مناسب سازی اماکن عمومی یاد کرد.

وی افزود: اکنون مناسب‌سازی خوبی در فضاهای عمومی، بانک‌ها و بوستان‌های این شهر انجام شده که این روند ادامه دارد.

الله‌وردی همچنین از بجنورد به عنوان دومین شهر به لحاظ توجه به مناسب‌سازی اماکن برای معلولان عنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه مناسب‌سازی اماکن صرفاً برای معلولان نیست، اظهار کرد: علاوه بر این گروه از جامعه، سالمندان و بیماران نیز از فضاهای مناسب‌سازی شده می‌توانند استفاده کنند.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی اضافه کرد: تاکنون در مناسب‌سازی معابر و اماکن عمومی در استان بسیار ضعیف عمل شده است.

وی شمار معلولان خراسان شمالی را 14 هزار و 300 معلول برشمرد و گفت: این تعداد معلول اعم از جسمی، حرکتی، نابینا، ناشنوا، ضایعه نخاعی و روانی زیر پوشش خدمات بهزیستی هستند.

به گفته الله‌وردی، بهزیستی یک سازمان حمایتی بوده که در چهار حوزه به انجام مأموریت برای مددجویان خود می‌پردازد.

وی از حوزه توانبخشی، امور اجتماعی، معاونت پیشگیری و مشارکت‌ها به عنوان حوزه‌های فعالیت بهزیستی یاد کرد و افزود:‌ در حوزه توانبخشی خدمات توانبخشی اعم از گفتار درمانی، فیزیوتراپی، کاردرمانی، بینایی سنجی و غیره به معلولان ارائه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی با بیان اینکه بهزیستی حمایت‌های مالی نیز از معلولان در قالب مددجویی را دارد، تصریح کرد: علاوه بر این در صورت عدم بضاعت مالی بیماران این افراد به صورت شبانه روزی در مراکز اقامت داشته و ماهانه تا 5 میلیون ریال نیز صرف آنان می‌شود.

وی حوزه اجتماعی را شامل کودکان بی‌سرپرست، زنان خیابانی و زنان آسیب دیده عنوان کرد و گفت: همچنین بهزیستی در بحث فرزندخواندگی، کار بزرگ و حساسی را انجام می‌دهد.

الله‌وردی همچنین حوزه معاونت پیشگیری بهزیستی را شامل پیشگیری از اعتیاد، پیشگیری از معلولیت‌ها و ارائه مشاوره‌های تخصصی اعلام کرد و افزود: در این حوزه‌ها اقدامات خوبی برای پیشگیری از معضلات از سوی این اداره انجام شده است.

* مستمری معلولان 20 درصد افزایش یافت

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی همچنین از افزایش 20 درصدی مستمری معلولان در سال 92 خبر داد.

وی افزود: این میزان افزایش در تمامی زمینه‌ها برای معلولان استان از سوی بهزیستی اعمال می‌شود.

الله‌وردی این افزایش را به خاطر مسائل اقتصادی و تورم دانست و اظهار امیدواری کرد تا با این رشد مستمری بخشی از مشکلات معلولان برای تأمین مایحتاج برطرف شود.

* هزینه‌های درمان معلولان افزایش یافته است

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی یکی از معضلات ناشی از افزایش قیمت خدمات را مربوط به حوزه معلولان برشمرد و گفت: هزینه‌ها بسیار بالا رفته و معلولان با مشکلاتی مواجه هستند.

وی تصریح کرد: البته بهزیستی با برخی از حمایت‌ها از جمله مراکز شبانه‌روزی تلاش داشته تا از سنگینی این مشکلات از معلولان بکاهد.

الله‌وردی همچنین پرداخت 90 درصد از شهریه‌های تحصیلی معلولان را برشمرد و گفت: علاوه بر این بخش قابل توجهی از هزینه‌های درمان این افراد نیز توسط بهزیستی تأمین و پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شماری از معلولان این استان با همت بلند خود و با گذشتن از موانع توانسته به جایگاه‌های خوبی در عرصه‌های مختلف دست یابند.

انتهای پیام/63002/‌ش40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول