اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش قم:

بیش از 200 مدرسه در دولت‌های نهم و دهم در قم نوسازی شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: در دولت نهم و دهم بیش از 200 مدرسه با تخصیص اعتبارات ملی، استانی و همکاری مجمع خیرین مدرسه ساز تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی شده است.

بیش از 200 مدرسه در دولت‌های نهم و دهم در قم نوسازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدحسین امین جعفری ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل نوسازی مدارس استان قم که در کانون شهید فهمیده برگزار شد، به جایگاه ویژه قم در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: خدمت در قم نسبت به دیگر مناطق کشور متفاوت است چرا که این استان حرم اهل‌ بیت را در خود جای داده و این مسئله وظیفه را چندین برابر می‌کند.

وی خدمت به قم را خدمت به آبروی نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: مسئولان و مدیران استان این اعتقاد را دارند که خدمت‌رسانی به قم دفاع از حیثیت و جایگاه مکتب شیعه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با تاکید بر اینکه قم خاستگاه نظام جمهوری اسلامی است اضافه کرد: مدیران و مسئولان استان باید قدردان خود باشند که خداوند فرصت خدمت به شهر اهل‌ بیت(ع) را نصیب آنها کرده است.

امین جعفری با تاکید بر اینکه خدمات رسانی اداره کل نوسازی مدارس در قم با دیگر نقاط کشور کمی متفاوت است تصریح کرد: مدارسی که نوسازی می‌شوند علاوه بر اینکه محل تدریس و تحصیل معلمان و دانش‌آموزان هستند در ایام خاص همچون نوروز و نیمه شعبان مکان اقامت و اسکان زائرین کریمه اهل ‌بیت(ع) خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه در ایام نوروز 400 مدرسه در اختیار اسکان زائرین قرار داشت اضافه کرد: بخش اعظم این مدارس توسط اداره کل نوسازی استان تخریب و بازسازی شده بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با تاکید بر اینکه در ساخت و ساز جدید مدارس استانداردهای روز به کار می‌رود، تصریح کرد: مدارس نوسازی شده در صورت رخداد حوادث غیرمترقبه نظیر زلزله امنیت خوبی دارند و جای نگرانی از این موضوع نداریم.

امین جعفری با اشاره به اینکه اداره کل نوسازی در طول این ایام زحمات بسیاری را متقبل شده است، اضافه کرد: بی‌شک یکی از ادارات فعال و کوشا در استان، اداره کل نوسازی مدارس است.

وی با تاکید بر برتری اداره کل نوسازی استان نسبت به نهادهای دیگر اظهار کرد: با توجه به جدول امتیازهای موجود استانی، این اداره کل با خدمات خوبی که ارائه داده امتیازات خوبی را ذخیره کرده است.     

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با تاکید بر اینکه در دولت نهم و دهم بیش از 200 مدرسه با تخصیص اعتبارات ملی، استانی و همکاری مجمع خیرین مدرسه ساز تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی شده است، تصریح کرد: 16 پروژه با همکاری خیرین مدرسه ساز کلید خورده که در مراحل آغاز فعالیت یا در حال اقدام است.

امین جعفری با تاکید بر اینکه اداره کل نوسازی استان در زمینه تجهیز مدارس اقدام خوبی انجام داد، تصریح کرد: مدیرکل نوسازی سابق از نزدیک پروژه‌ها را رصد می‌کرد و پیگیری خوبی در حد توان خود برای رشد و ارتقای نوسازی استان داشت.

وی با اشاره به اینکه به واسطه افتخار خدمت در شهر کریمه اهل‌بیت(ع) برگ زرینی در کارنامه آقای حائری ثبت شد، خاطرنشان کرد: با اینکه در این دو سال شاهد خشکسالی مالی بودیم اما بسیاری از مقدمات پروژه‌ها انجام شده است که در دوران مسئولیت مدیرکل نوسازی جدید پیگیری خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با تاکید بر اینکه 68 پروژه نیمه کاره در استان داریم که به اتمام خواهند رسید اضافه کرد: نقاط قوت اداره کل نوسازی استان در مدیریت جدید باید تداوم داشته باشد.

امین جعفری با اشاره به اینکه مسئولان اجرایی حق قم را در تخریب و بازسازی مدارس نداده بودند، تصریح کرد: ما در استان مدارسی داشتیم که با نیم ریشتر زلزله خسارت‌های بسیاری می‌دید.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اعتبار مالی مصوب مجلس شورای اسلامی در سال جاری باید گام‌های خوبی در زمینه پیشرفت بهتر نوسازی مدارس برداشته شود.

انتهای پیام/78008/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول