اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 48 ساعت گذشته

11 هکتار از اراضی میمند شهربابک در آتش سوخت‌

در پی وقوع سه آتش‌سوزی طی 48 ساعت گذشته در‌ میمند‌ شهربابک 11 هکتار از اراضی این منطقه تاریخی در آتش سوخت.

11 هکتار از اراضی میمند شهربابک در آتش سوخت‌

به گزارش خبرگزاری فارس از شهربابک، سه‌شنبه‌ 28 خرداد ماه جاری‌ بی‌احتیاطی گردشگران در منطقه میمند این شهرستان پنج هکتار از زمین‌های کشاورزی و باغ‌های این منطقه تاریخی را در روستای مورنگ‌ طعمه حریق کرد و 24 ساعت پس از آن نیز آتش‌سوزی دیگری پنج هکتار از اراضی لاخورین و یک هکتار از اراضی بن‌لا در منطقه میمند‌ را به نابودی کشاند.

سعید رئیسی مسئول منابع طبیعی شهرستان شهربابک در این ارتباط در گفت‌وگو با خبرنگار فارس‌ اظهار داشت: بارندگی‌های فراوان سال جاری موجب سرسبزی اراضی این منطقه شده بود، اما پس از خشک شدن این علوفه‌ اراضی با حداقل مواد سوختی آتش می‌گیرند و طعمه حریق می‌شوند.

وی تصریح کرد: گردشگران به هنگام تفریح در این مناطق به هیچ‌وجه آتش روشن نکنند، زیرا‌ بستر را برای آتش‌سوزی فراهم می‌کنند.

رئیسی با اشاره به آتش‌سوزی روز قبل روستای مورنگ میمند گفت: به نظر می‌رسد این آتش‌سوزی‌ها بر اثر بی‌احتیاطی گردشگران باشد که آتش را به درستی خاموش نکرده‌اند و این امر موجب آتش‌سوزی شده است.

یکی از اهالی منطقه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: با وجود اینکه روستای میمند در آستانه ثبت جهانی‌ است، اما‌ از حداقل امکانات نیز محروم است.

وی با اشاره به اینکه وجود یک دستگاه ماشین آتش‌نشانی‌ برای این منطقه لازم و ضروری است، گفت: اگر ‌روستا یک ماشین آتش‌نشانی داشت، قطعا میزان آتش‌سوزی کمتر بود.

یکی دیگر از اهالی گفت: چرا نباید در ابتدای مسیر ورودی ‌این روستا‌‌ که از اهمیت خاصی برخوردار است، یک ساختمان نگهبانی یا دوربین مدار‌بسته کار باشد تا بتوان عاملان این حادثه‌ها را به راحتی شناسایی کرد.

به گزارش فارس، پس از آتش گرفتن اراضی میمند‌ اهالی منطقه و گروه امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر شهرستان شهربابک بلافاصله ‌خود را به محل آتش‌سوزی رساندند ‌و چند‌ دستگاه ماشین آتش‌نشانی از‌ شهرداری شهربابک‌، ‌ خورسند و کارخانه ذوب خاتون‌آباد خود را به محل حادثه رساندند و ساعاتی پس از آغاز آتش‌سوزی موفق به مهار آن شدند.

انتهای پیام/80023/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول