اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان‌رضوی تاکید کرد

لزوم جایگزینی گاز طبیعی به عنوان سوخت پاک در خراسان‌رضوی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی بر لزوم جایگزینی گاز طبیعی به عنوان سوخت پاک به جای سوخت‌های فسیلی در نیروگاه‌های استان تاکید کرد.

لزوم جایگزینی گاز طبیعی به عنوان سوخت پاک در خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی، محمدحسن واحدی در جلسه کارگروه ویژه آلودگی هوا اظهار کرد: هماهنگی تمام دستگاه‌های اجرایی دست اندرکار و مشارکت بخش خصوصی در مبارزه با آلودگی هوا امری ضروری است.

واحدی خاطرنشان کرد: در شهر مشهد تاکنون اقدامات زیادی در این راستا انجام شده که از جمله آن می‌توان به تغییر و اصلاح سوخت تمام واحدهای صنعتی محدوده و حریم این شهر به گاز طبیعی، ایجاد محدودیت تردد خودروها در محدوده مرکز شهر و تمهید دو دستگاه خودروی گشت آلودگی هوا در سطح شهر به منظور اعمال قانون اشاره کرد.

وی ادامه داد: توزیع سوخت گازوییل کم گوگرد برای استفاده اتوبوس‌های درون‌شهری، بهره‌برداری از خط یک قطار شهری، خط یک بی‌.آر.‌تی خطوط ویژه اتوبوس و تاکسی، آماده‌سازی نخستین مرکز مونیتورینگ آلودگی هوا، ساماندهی معابر پیاده‌رو و راه‌اندازی خطوط ویژه دوچرخه‌سواری از دیگر اقدامات انجام شده است.

واحدی افزایش تعداد جایگاه‌های سوخت سی.‌ان.‌جی، افزایش مراکز معاینه فنی خودروها، مکاتبه با وزیر نفت در مورد تحویل مجموعا 32 میلیون لیتر گازوئیل کم گوگرد در دو مرحله، افزایش سالانه دو متر مربع به سرانه فضای سبز به ازای هر نفر، جلوگیری از احداث صنایع جدید در شعاع 30 کیلومتری شهر مشهد، تجهیز کارخانجات بزرگ آلوده‌کننده هوا در حریم شهر مشهد، تولید خودرو و توزیع سوخت منطبق با استانداردهای یورو چهار از ابتدای تیر ماه، را از دیگر فعالیت‌های انجام شده در راستای کاهش آلودگی هوای شهر مشهد عنوان کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی با اشاره به اختصاص 55 میلیارد تومان در بودجه 92 به منظور مبارزه با آلودگی هوا در استان‌های دارای پدیده‌ی گرد و غبار اظهار داشت: با توجه به قرار نداشتن خراسان‌رضوی در زمره این استان‌ها، باید اقدامات لازم برای ارائه گزارش در مورد وجود پدیده گرد و غبار در استان و پیگیری‌های لازم برای اختصاص بودجه صورت گیرد.

واحدی خاطرنشان کرد: همچنین به منظور مقابله با این پدیده در سایر شهرهای استان، دفتر فنی استانداری طرحی را در این زمینه به شهرداری‌ها ابلاغ می‌کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی به بررسی وضعیت استان در حوزه مبارزه با بیابان‌زایی اشاره و خاطرنشان کرد: 5.5 میلیون هکتار از اراضی استان جزو مناطق بیابانی محسوب می‌شود که در 15 کانون متمرکز شده و تاکنون اقدامات گوناگونی برای جلب مشارکت مردم در راستای مبارزه با گسترش بیابان‌ها صورت گرفته است.

واحدی با تاکید بر لزوم تهیه برنامه‌ای تلویزیونی جهت پخش از صدا و سیما به منظور ارائه اقدامات صورت گرفته در راستای بیابان‌زدایی در استان، ابراز امیدواری کرد: با ایجاد کارگروه ملی مبارزه با آلودگی هوا و افزایش سرانه فضای سبز در استان شاهد کاهش پدیده بیابان‌زایی و آلودگی هوا باشیم.

در این جلسه مقرر شد جلسه‌ای با حضور نمایندگان فرمانداری و شهرداری مشهد و ادارات کل محیط زیست، منابع طبیعی و راه و شهرسازی به منظور اختصاص بودجه در ارتباط با بازسازی فضای سبز پارک پردیسان برگزار شود.

انتهای پیام/70005/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول