اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری استان اردبیل:

هنر فاخر انتقال‌دهنده ارزش‌های ناب انقلاب اسلامی است

رئیس حوزه هنری استان اردبیل گفت: هنر فاخر و ارزشی انتقال‌دهنده بالاترین مفاهیم انسانی و اسلامی است که بشر را می‌تواند از خاک به افلاک بکشاند.

هنر فاخر انتقال‌دهنده ارزش‌های ناب انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ساسان ناطق ظهر امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه آثار نقاشی و طراحی هنرمند اردبیلی اظهار داشت: هنری که در آن اصالت‌ها و ارزش‌ها نمود و ظهوری واقعی پیدا کند هنر ماندگاری است که هیچ وقت رنگ کهنگی به خود نمی‌گیرد.

وی عنوان کرد: روایت زمانی رخ می‌دهد که اتفاقی بیفتد اتفاق امروز، رویدادی هنری در قالب نمایشگاه آثار و روایت آن‌، روایت همدلی و همراهی هنرمندان با این رویداد است و آنچه در این میان مهم است یکی شدن قول و فعل مسئولان و متولیان هنر است.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل برگزاری نمایشگاه‌ها و همچنین معرفی و انعکاس آثار منتخب هنری هنرمندان استان را یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های حوزه هنری استان اردبیل در سال‌های اخیر عنوان کرد.

ناطق افزود: هنر، زبان گویای هنرمند تیزبینی است که زوایای ناشناخته روابط اجتماعی را کشف کرده و در قالب زیبای هنر به مخاطبان خود ارائه می‌دهد.

این مسئول تصریح کرد: با تاثیری که هنر به واسطه زیبایی خود بر حس زیبایی دوستی انسان دارد راحت‌تر می‌تواند با مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده و مفاهیم را انتقال دهد.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل برگزاری نمایشگاه در مجموعه‌های هنری و نگارخانه‌ها را فرصتی مناسب برای نمایش آثار هنری ارزشمند هنرمندان دانست و یادآور شد: وظیفه آحاد مردم به خصوص مسئولان امر حمایت از هنر و هنرمند است چرا که هنرمندان تاثیرگذارترین اقشار جامعه در امر فرهنگ‌سازی هستند و انتظاری که از مسئولین ذیربط می‌رود حمایت از این قشر موثر جامعه در جهت ارائه بهتر و بیشتر آثارشان است.

نماینده مردم نیر، نمین، سرعین و اردبیل در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن قدردانی از رئیس، کارکنان و هنرمندان حوزه هنری استان اردبیل در برگزاری این نمایشگاه، اقدامات حوزه هنری استان را تاثیرگذار دانست و خواستار حمایت مسئولان امر از هنرمندان استان اردبیل شد.

کمال‌الدین پیرموذن عنوان کرد: هنرمندان بی‌ادعاترین قشری هستند که در عین تلاش و پر‌کاری سعی می‌کنند مفاهیم ارزشمند انسانی و اسلامی را با قلم و ذوق هنری خود انتقال دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نمایشگاه آثار نقاشی و طراحی مهدی طوایی حمیدی با حضور جمعی از مسئولان، هنرمندان، ‌اساتید هنری و نماینده مردم شهرهای نیر، ‌نمین، ‌سرعین و اردبیل در مجلس شورای اسلامی در نگارخانه خطایی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی افتتاح شد.

نمایشگاه آثار نقاشی و طراحی مهدی طوایی حمیدی با 69 اثر در نگارخانه خطایی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی آغاز به کار کرد.

بازدید از این نمایشگاه همه روزه از ساعت 10 صبح تا 13 و 16 تا 19 عصر برای عموم و علاقمندان به هنر نقاشی آزاد است.

همچنین نقد و بررسی آثار شرکت داده شده در این نمایشگاه در طول برگزاری این نمایشگاه با حضور اساتید برجسته هنری استان و هنرجویان حوزه هنری استان اردبیل در محل نمایشگاه انجام می‌شود.

به دلیل همزمانی برگزاری نمایشگاه مصونیت از مواد مخدر در اردبیل در هفته مبارزه با مواد مخدر نمایشگاه نقاشی و طراحی مهدی طوایی حمیدی با چند روز تاخیر برگزار شد.

انتهای پیام/62005/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول