اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری بوشهر خبر داد

شروع دور دوم آبیاری یک میلیون اصله نخل در آبپخش

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر از شروع دور دوم آبیاری یک میلیون اصله نخل در آبپخش خبر داد.

شروع دور دوم آبیاری یک میلیون اصله نخل در آبپخش

سید مهدی موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتستان اظهار داشت: آبیاری نخیلات یکی از مهمترین دغدغه‌های کشاورزان و باغداران شهرستان دشتستان است و کشاورزان همواره با دقت و حساسیت خاصی این مساله را مورد توجه قرار می‌دهند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر خاطر نشان کرد: این شرکت در سال‌های اخیر همواره کوشیده است تا با اجرای مطلوب فرآیند آبیاری و بهبود شیوه آبیاری پاسخی مناسب به دغدغه‌های نخلداران شهرستان دهد و رضایت ایشان را جلب کند.

موسوی با اشاره به اینکه دور اول آبیاری نخیلات منطقه آبپخش رضایت کشاورزان و باغداران این منطقه را به دنبال داشت، بیان داشت: دور نخست آبیاری نخیلات منطقه آبپخش با بیشترین سرعت و در کوتاه‌ترین زمان مطابق با خواست کشاورزان و نخلداران منطقه صورت گرفت.

وی اضافه کرد: لایروبی کانال‌های آبیاری از مسائل اثرگذار بر بهبود روند آبیاری نخیلات منطقه آبپخش بود و از ابتدای سال جاری توسط واحد بهره‌برداری و دفتر فنی شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی شاهد لایروبی کانال‌های درجه یک و دو بوده‌ایم.

این مسئول با تشکر از باغداران به‌خاطر اجرای عملیات لایروبی در کانال‌های درجه سه و چهار، اذعان داشت: با هماهنگی‌های صورت گرفته و پیگیری نمایندگان باغداران شاهد لایروبی کانال‌های درجه سه و چهار توسط نخلداران آبپخشی بوده‌ایم که این امر سبب مطلوبیت مضاعف فرآیند آبیاری می‌شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر عنوان کرد: افزایش راندمان انتقال و راندمان توزیع آب از مهمترین دستاوردهای پروژه لایروبی کانال‌های آبیاری آبپخش بود که سبب کوتاه شدن دوره آبیاری و اجرای فرآیند آبیاری مطابق خواست باغداران شد.

وی افزود: دور دوم آبیاری یک میلیون و 50 هزار اصله نخل منطقه آبپخش از 31 خرداد ماه با سرعت هشت هزار لیتر بر ثانیه شروع شده و با تلاش شبانه‌روزی میرآب‌ها و پرسنل شرکت بهره‌برداری و اداره آبیاری آبپخش برای توزیع عادلانه آب تلاش خواهیم کرد.

موسوی عنوان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته و جدول زمان‌بندی کارشناسان شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر قبل از شروع فصل برداشت محصولات خرما شاهد اتمام دور دوم آبیاری نخیلات در منطقه آبپخش خواهیم بود.

انتهای پیام/2452/ر30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول