اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان:

گلایه‌مندی مشکلات را حل نمی‌کند/ مزیت‌های همدان را بشناسانیم تا سرمایه‌گذاری شود

استاندار همدان گفت: با گلایه‌مندی مشکلات پیش روی تولیدکنندگان حل نمی‌شود و باید به سمت برنامه‌محوری حرکت کرد.

گلایه‌مندی مشکلات را حل نمی‌کند/ مزیت‌های همدان را بشناسانیم تا سرمایه‌گذاری شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌محمد آزاد در ستاد بزرگداشت صنعت و معدن استان به مناسبت 10 تیر روز ملی صنعت و معدن با بیان اینکه در زمان تحریم و مشکلات عدیده اقتصادی تولیدکنندگان ایستادگی کردند اظهار داشت: ایستادگی صنعتگران نشانه دفاع تمام‌قد آنها از نظام اسلامی است.

وی ادامه داد: جنگ ابعاد مختلفی دارد و یک روز جنگ تحمیلی بود و یک روز فرهنگی است و امروز هم جنگ اقتصادی و تحریم است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه دوست داشتم در این همایش حرف‌های کارشناسی بیان می‌شد تصریح کرد: از این همایش‌هایی که حرف می‌زنیم و بعد می‌رویم خیلی دلخوشی ندارم و باید به مسائل به صورت کارشناسی نگاه کرد و نه اینکه فقط از یکدیگر گلایه‌مند بود.

وی به مزیت‌های استان اشاره کرد و یادآور شد: یکی از مزیت‌های استان نزدیکی به مرکز است که استان‌های دیگر از این مزیتی که داشتند استفاده کردند و امروز سرمایه‌گذاری در آنها انباشته شده و باید امروز همدان از این فرصت استفاده کند.

آزاد ادامه داد: تاکنون از خودمان پرسیدیم که استان همدان از نظر صنعت، معدن و تجارت در کشور چه جایگاهی دارد؟ با توجه به اینکه بخش بازرگانی در کشور از رشد خوبی برخوردار بوده همدان در این زمینه چه سهمی دارد؟

*نشناختن مزیت‌های استان از مشکلات عدم سرمایه‌گذاری

وی اضافه کرد: نباید مشکلات عدم سرمایه‌گذاری در استان همدان را فقط منوط به پاسخگو نبودن دستگاه‌ها کرد و یکی از اساسی‌ترین مشکلات عدم سرمایه‌گذاری در همدان نشناختن مزیت‌های استان است.

استاندار همدان افزود: هر کسی چیزی را مزیت می‌داند و یکی پتروشیمی، برخی صنایع بسته‌بندی، صنایع تبدیلی و معدن و... را مطرح می‌کنند و تا وقتی که یک سیستم سرمایه گذاری با شناخت مزیت‌های استان تعریف نشود مشکلات حل نخواهد شد.

وی با طرح این سئوال که آیا در استان فرهنگ کار وجود دارد؟ بیان داشت: این تصور که کارآفرینی و تولید در استان به علت عدم حمایت مساوی با زندان افتادن است در ذهن همه سرمایه‌گذاران همدانی وجود دارد.

آزاد ابراز داشت: با گلایه‌مندی کارها درست نمی‌شود و باید به سمت برنامه‌محوری در کارها حرکت کرد.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران باید به بازار فروش، مواد اولیه، کارگر و سرمایه دسترسی داشته باشند که به افزایش بهره‌وری بینجامد.

استاندار همدان با بیان اینکه همه از روی هم طرح‌های بسته‌بندی را کپی می‌کنند تصریح کرد: ما در عرصه بسته‌بندی نیازمند نوآوری هستیم و باید برندسازی و مارک‌سازی کرد.

انتهای پیام/89019/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول