اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس عنوان کرد

تولید 64 برابری قانون در کشور

نماینده مردم شفت و فومن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پس از انقلاب 64 برابر زمان گذشته قانون در کشور تولید شد، گفت: دولت 123 درصد بیشتر تولید قانون داشته است که بسیاری از آنها مغایر با قانون اساسی بود.

تولید 64 برابری قانون در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ناصر عاشوری بعد از ظهر امروز در دومین جلسه شورای گفت‌وگوی کسب و کار گیلان بین بخش دولتی و خصوصی در استانداری این استان، شورای گفت‌وگو را فرصت مناسبی برای حمایت از بخش خصوصی به منظور بهبود فضای کسب و کار دانست.

وی اظهار کرد: تشکیل این شورا می‌تواند نقش مهمی در راستای توسعه صنعت، کشاورزی، تولید، اشتغال و اقتصاد استان ایفا کند.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس، با بیان اینکه پس از انقلاب 64 برابر زمان گذشته قانون در کشور تولید شد، خاطرنشان کرد: دولت 123 درصد بیشتر تولید قانون داشته است.

وی اذعان کرد: در سال‌های اخیر بسیاری از این قوانین مغایر با قانون اساسی بوده است و مدیران باید تشخیص دهند که هیچ بخشنامه و یا مصوبه‌ای نمی‌تواند جای قانون را بگیرد.

عاشوری یادآور شد: اگر مدیری بخشنامه‌ای را خلاف دستورالعمل رفتار کند باید پاسخگو باشد.

وی از دولت خواست محور شعار خود را قانون‌گرایی قرار دهد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار گیلان نیز در جلسه مذکور اخذ مجوزها، شاخص استخدام و اخراج نیروی کار را از جمله شاخص‌های مهم فضای کسب و کار عنوان کرد.

محمدحسین اصغریان، اظهار کرد: ثبت مالکیت، اخذ اعتبار، حمایت از سرمایه‌گذاران، پرداخت مالیات، تجارت فرامرزی، انحلال یک فعالیت، الزام‌آور بودن قراردادها از دیگر شاخص‌های مهم برای سنجش فضای کسب و کار در کشورها محسوب می‌شوند.

وی تعدد روندهای اداری و بروکراسی بر فضای کسب و کار را تأثیرگذار دانست و اذعان کرد: تشکیل شورای گفت‌وگو برای اصلاح و بهبود شرایط کسب و کار در کشور موثر است.

این مسئول، نقش سیاست‌های دولت، فعالیت‌های اقتصادی و نظام حقوقی و قضایی را در بهبود فضای کسب و کار از جمله موارد مهم ذکر کرد.

اصغریان با اشاره به برطرف شدن مشکلات فعالیت بخش‌خصوصی، خاطرنشان کرد: اجرای اصل 44 قانون اساسی مهم‌ترین اهداف قانونگذار است.

اصغریان عوامل موثر بر فضای کسب و کار را طبق اعلام بانک جهانی عنوان کرد و گفت: نظام دریافت مالیات و جرایم اجتماعی نیز در سال های اخیر نسبت به گذشته بهتر شده و قوانین به طرف شفاف شدن پیش رفته است.

وی، مهارت نیروی انسانی و مقررات کار در ایران را دارای وضعیت مناسبی دانست و یادآور شد: شاخص‌های اقتصادی کشور به سرعت در حال رشد است.

این مسئول، بروکراسی کشور را در روند فعالیت کسب و کار تاثیرگذار دانست و متذکر شد: ثبت مالکیت در کشور روند طولانی دارد.

وی اعتبارسنجی مشتریان را شاخص ارزیابی فضای کسب و کار توسط بانک جهانی ذکر کرد و حمایت از سرمایه‌گذاران را از موضوع‌های مهم در فضای کسب و کار برشمرد.

انتهای پیام/2300/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول