اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام ستاد دائمی تسهیلات سفرهای قشم خبر داد

برگزاری دوره‌های گردشگری و تاریخ‌شناسی در قشم

قائم‌مقام ستاد دائمی تسهیلات سفرهای قشم از برگزاری دوره‌های آموزشی گردشگری و تاریخ‌شناسی برای شاغلان مرتبط با حوزه گردشگری و توریسم در این جزیره خبر داد.

برگزاری دوره‌های گردشگری و تاریخ‌شناسی در قشم

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، حجت‌الاسلام علی ملانوری از برپایی دوره‌های آموزشی شاغلان و فعالان صنعت گردشگری قشم در چارچوب فعالیت‌های ستاد تسهیلات سفر خبر داد و گفت: در این دوره آموزشی که از هفته پیش آغاز شده است و به مدت یک هفته ادامه می‌یابد، صاحبان مهمانخانه‌های محلی واقع در روستاهای برکه خلف، طبل، هفت رنگو، سهیلی و شیب دراز از آموزش‌های لازم در زمینه‌های بهداشت، اصول مهمان‌نوازی و پذیرایی، خانه‌داری، امنیت مسافران، مبانی گردشگری و تعامل با گردشگران برخوردار می‌شوند.

وی افزود: این مهمانخانه‌های محلی با توجه به قرار داشتن در بافت روستاها و بهره‌مندی از امکان ایجاد ارتباط مستقیم گردشگران با مردم محلی و فرهنگ بومیان جزیره، اهمیت و جذابیت ویژه‌ای برای گردشگران دارند.

این مسئول آموزش رانندگان وسایل نقلیه عمومی را نیز حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: در این دوره که در فازهای دیگری نیز ادامه خواهد یافت بیش از 100 نفر از رانندگان وسایل نقلیه عمومی و تاکسی‌های مبادی ورودی جزیره (فرودگاه و اسکله شهید ذاکری) به سبب ارتباط مستقیم با گردشگران با مفاهیم و اصول بنیادین صنعت گردشگری، آداب معاشرت و رفتار مناسب، کدهای اخلاق گردشگری، امنیت، مسیرها و جاذبه‌های گردشگری و فرهنگی و خلاصه‌ای از تاریخ جزیره آشنا می‌شوند.

قائم‌مقام ستاد دائمی تسهیلات سفرهای قشم گفت: با توجه به آغاز فصل تابستان و در پیش داشتن جشنواره تابستانی قشم در حال تنظیم دقیق امور اجرایی از قبیل مسابقات و برنامه‌های فرهنگی هستیم و از آن جا که آموزش از زیرساخت‌های اصلی و ناملموس صنعت گردشگری است، فعالیت‌های ستاد با آموزش نیروهای شاغل در بخش گردشگری و نظارت بر تاسیسات ارائه دهنده سرویس‌ها و خدمات گردشگری نظیر واحدهای اقامتی، پذیرایی، تفریحی و باشگاه‌های ورزش‌های ساحلی و دریایی آغاز شده است.

انتهای پیام/2310/ز/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول