اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی خبر داد

اجرای طرح رتبه‌بندی معلم‌ها در آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: رتبه‌بندی معلم‌ها از زیر نظام‌های اجرای سند ملی بوده که در چهار رتبه اعم از مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم صورت می‌گیرد.

اجرای طرح رتبه‌بندی معلم‌ها در آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ولی سمرقندی صبح امروز در جلسه آموزش و پرورش آذربایجان غربی که در محل حوزه استانداری تشکیل شد، اظهار داشت: در سیستم آموزش و پرورش کشور با توجه به تغییراتی که در نظام آموزشی کشور داریم، یک سند ملی تصویب و ابلاغ شده است.

وی افزود: برای اجرای سند ملی چند زیر نظام وجود دارد که این زیر نظام‌ها برای اجرایی شدن و تغییرات بنیادین باید به مرحله عمل می‌رفت و اجرا می‌شد.

سمرقندی با بیان اینکه در اواخر سال تحصیلی برنامه سند ملی تصویب و ابلاغ شد و در جلسه شورای آموزش و پرورش نیز چگونگی اجرای آن توضیح داده شده است، ادامه داد: بعد از انتخابات ریاست جمهوری، هیئت دولت یکی از زیر نظام‌هایی که در سند ملی وجود دارد را تصویب کرد، در 26 خرداد ماه بحث رتبه‌بندی معلم‌ها توسط هیئت وزیران تصویب شد.

وی اضافه کرد: این مصوبه در طول سه سال برای معلمان به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

سمرقندی با بیان اینکه در مصوبه هیئت وزیران نوع جذب متفاوت است و هر کس نمی‌تواند وارد سیستم آموزش و پرورش کشور شود، خاطرنشان کرد: از این به بعد افرادی که می‌خواهند به سیستم آموزش و پرورش ورود پیدا کنند و یا خود معلمان موجود باید گواهینامه صلاحیت حرفه معلم را کسب کنند، در مصوبه هیئت وزیران به صورت جامع توضیحات آن ذکر شده است.

سمرقندی با بیان اینکه رتبه‌بندی معلم‌ها در چهار رتبه اعم از مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم است، تصریح کرد: دستورالعمل ذکر شده معاونت ریاست جمهوری را موظف کرده است، حقوق و مزایای کارکنان آموزش و پرورش همانند اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و موسسات عالی بوده و از 80 درصد آن‌ها کمتر نشود.

وی افزود: در خود مصوبه به صراحت ذکر شده است، مجموع حقوق و مزایای کارکنان آموزش و پرورش باید از 80 درصد حقوق و مزایای هیئت علمی کم نشود.

سمرقندی اعلام کرد: این کار ارزشمندی است که دولت انجام داده و برای سیستم آموزشی لازم بود که تحقق یابد.

انتهای پیام/61009/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول