اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شامگاه گذشته

آتش‎سوزی مینودشت مهار شد

شامگاه گذشته در حاشیه جنگل‎های شهرستان مینودشت آتشی شعله‎ور شد که در آغاز توسط اهالی محل و دستگاه‎های مرتبط در نطفه خفه شد.

آتش‎سوزی مینودشت مهار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، شب گذشته در حاشیه جنگل شهرستان مینودشت بر اثر بی‎احتیاطی یکی از کشاورزان روستای کلوکن از توابع این شهرستان آتش به حواشی جنگل سرایت کرده که با اقدام سریع اهالی محل و دستگاه‎های مربوطه قبل از اینکه دارای گستردگی شود مهار و در نطفه خفه شد.

بی‎احتیاطی کشاورز موجب سرایت آتش به جنگل شد

فرماندار مینودشت در این‎خصوص در گفت‎و‎گو با خبرگزاری فارس در گرگان اظهار داشت: برخی از کشاورزان برای اینکه پس از شخم زدن علوفه و زائده‎های موجود زمین را از بین ببرند آنها را می‎سوزانند و این حادثه نیز بر اثر بی‎احتیاطی یکی از همین کشاورزان رخ داده است.

مصیب عنابستانی ادامه داد: پس از اینکه این آتش‎ از کنترل کشاورز خارج شده و در حال سرایت به جنگل بوده با اقدام اهالی محل و اعزام دو اکیپ از اداره منابع طبیعی آتش مهار شده و از سرایت آن به جنگل و وقوع یک آتش‎سوزی وسیع جلوگیری شد.

وی با اشاره به اینکه اصل آتش زدن باقیمانده محصولات از نظر علمی پذیرفته نیست و حتی برای زمین ضرر دارد خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه این موضوع از نظر علمی مشکل دارد اما با توجه به اینکه این مسئله یک سنت قدیمی است و کشاورزان از این روش برای از بین ‎بردن باقیمانده پس از شخم زمین استفاده می‎کند؛ نیاز است تا قبل از این اقدام با اداره حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی هماهنگی انجام دهند تا از بروز خسارت جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: در صورتی که این آتش در لحظه اولیه مهار نمی‎شد و آتش به جنگل سرایت می‎کرد ممکن بود خسارات زیادی را به بار داشته باشد.

فرماندار مینودشت افزود: در این حادثه خوشبختانه کسی آسیب ندیده است.

مینودشت شهر دارالولایه

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، شهر مینودشت با جمعیتی حدود 30 هزار نفر و به مساحت هفت کیلومتر مربع ، شهری است دامنه‎ای (نه کوهستانی و نه دشتی) با آب و هوای بسیار معتدل، که شغل عمده مردم آن کشاورزی در مقیاس کوچک و کم‎درآمد و مشاغل جنبی آن بازرگانی و تجاری است.

این شهرستان به دلیل حضور باشکوه و همیشگی مردم در صحنه‎های گوناگون همانند انتخابات، راهپیمایی و همایش‎هایی همچون 9 دی به دارالولایه ایران مشهور است و از آثار تاریخی مینودشت می‎توان به قلعه سلیمان بوقو که در سه کیلومتری روستای ترسه مربوط به عصر سلجوقی، شهر باستانی دشت حلقه یا دشت قلعه به عصر اشکانیان و کهنه‎حمام که در شهر مینودشت واقع شده و به روایت سازمان میراث فرهنگی عمری 400 ساله دارد، اشاره کرد که از معماری زیبایی برخوردار بوده و نشان از سابقه تاریخی و قدمت منطقه دارد.

انتهای پیام/83004/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول