اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تأکید نتانیاهو بر امنیت همزمان با سفر «جان کری» به سرزمین اشغالی

وزیر امور خارجه آمریکا که در تلاش برای ازسرگیری مذاکرات سازش، به سرزمین اشغالی سفر کرده است، با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در قدس غربی دیدار کرد.

تأکید نتانیاهو بر امنیت همزمان با سفر «جان کری» به سرزمین اشغالی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از الجزیره، «جان کری» در تلاش برای به جریان انداختن مذاکرات سازش بین اسرائیل و فلسطینیان با «بنیامین نتانیاهو» در قدس غربی دیدار و گفت‌وگو کرد.

نتانیاهو در این دیدار تاکید کرد که صلح یک امر ضروری است اما باید اساس امنیت باشد.

نتانیاهو همچنین از کری در یک شام کاری در یکی از هتل‌های قدس غربی استقبال کرد. از فوریه گذشته که کری  به عنوان وزیر خارجه آمریکا تعیین شد این پنجمین سفر وی به منطقه است که در تلاش برای ازسرگیری مذاکرات سازش بین دو طرف فلسطینی و اسرائیلی صورت می‌گیرد.

قرار است کری پس از دیدار با «محمود عباس» در امان پایتخت اردن، بعد از ظهر امروز نیز با نتانیاهو در قدس دیدار نماید.

در همین راستا نتانیاهو دیروز در مراسم سالروز مرگ «تئودور هرتزل» موسس صهیونیزم تصریح کرد که صلح ارتباط تنگاتنگی با توانایی اسرائیل برای دفاع از خود دارد و آنگونه که برخی‌ها گمان می‌کنند صلح مبتنی بر حسن نیت و مشروعیت وجود اسرائیل نیست بلکه اساس توانایی اسرائیل برای دفاع از خود است.

وی افزود: بدون امنیت و ارتش که هرتزل خواهان آن بود، هرگز نمی‌توان از صلح دفاع کرد و هرگز نمی‌توانیم در صورت فروپاشی صلح از خودمان دفاع کنیم؛ امنیت شرط اصلی دستیابی به صلح و حفاظت از آن است.

از سوی دیگر دفتر «شیمون پرز» رئیس رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای از سفر کری به سرزمین اشغالی استقبال و تاکید کرد که فرصت ازسرگیری مذاکرات سازش وجود دارد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول