اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور محبان اهل بیت(ع)

نخستین همایش عصر داستان رضوی در شهرستان کامیاران برگزار شد

نخستین همایش عصر داستان رضوی کردستان در قالب دومین دهه فرهنگ رضوی در روستای گرگر علیا از توابع کامیاران و با حضور علما، روحانیون و مردمان اهل سنت و اهل تشیع این منطقه برگزار شد.

نخستین همایش عصر داستان رضوی در شهرستان کامیاران برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان شامگاه شنبه در این مراسم باشکوه که با حضور گسترده اهالی روستاهای منطقه برگزار شد با تقدیر از حضور پرشور مردم در این مراسم، اظهار کرد: کردستان سرشار از استعدادهای ناب فرهنگی، اجتماعی و هنری است.

قباد میمنت‌آبادی افزود: آداب و سنن غنی، باورهای عمیق دینی و ارادت ویژه مردم متدین کردستان از مذاهب مختلف اسلامی به خاندان رسول‌الله(ص) همگی موقعیت مناسبی را برای توسعه و تعالی هرچه بیشتر فرهنگی و بالفعل‌کردن این توانمندی‌ها فراهم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: وجود عرفا، علما، روحانیون برجسته، نویسندگان، روزنامه‌نگاران، هنرمندان، نخبگان علمی و دانشگاهی و فعالان فرهنگی و اجتماعی از منطقه موچش و روستای گرگرعلیا ما را بر آن داشت که همایش استانی عصر داستان رضوی از سلسله برنامه‌های دومین دهه فرهنگ رضوی را در جمع اهالی متدین و مخلص این روستا برگزار کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اظهار داشت: بدون شک استقبال گسترده مردم ولایت‌مدار و متدین روستای گرگرعلیا و اهالی سایر روستاهای منطقه از این همایش نشان از ارادت ویژه آنان به اهل بیت(ع) و سیره و مکارم امام رضا(ع) بوده و با توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی این منطقه سعی می‌شود برنامه‌های متنوع دیگری با این مضامین برگزار شود.

ماموستا محمد برازی امام جمعه مسجد رسول اکرم(ص) روستای گرگرعلیا نیز در این مراسم طی سخنانی به ویژگی‌های قومی و مذهبی روستاهای این منطقه اشاره کرد و افزود: طی قرون متمادی مسلمانان اهل سنت و اهل تشیع در روستاهای منطقه موچش با صلح و صفا و صمیمیت و در فضایی سرشار از وحدت و تقریب بین مذاهب اسلامی با همدیگر زندگی کرده‌اند.

وی افزود: قرابت خانوادگی در کنار مشارکت و همدلی در برنامه‌ها و مناسبت‌های مختلف مذهبی توسط اهل تشیع و اهل سنت این منطقه به همراه پیشینه چندین هزار ساله آداب و سنن غنی مردمان این خطه نشان از موحد بودن آنان داشته و مایه فخر و مباهات برای همه ایرانیان است.

امام جمعه روستای گرگر علیا از برپایی نخستین همایش عصر داستان رضوی به میزبانی کانون فرهنگی هنری محمدیه این روستا و حضور گسترده مدیران استانی و شهرستانی تقدیر نمود و افزود: برگزاری این‌چنین برنامه‌هایی در مناطقی همچون روستای گرگر علیا با توجه به جایگاه ویژه‌ای که دارد می‌تواند در نزدیکی قلوب مسلمین بسیار مؤثر باشد.

وی افزود: روستای گرگر علیا در مسیر روستاهای اهل سنت‌نشین و اهل تشیع نشین ما بین دو استان کردستان و کرمانشاه قرار داشته و با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فرهنگی، هنری و علمی جوانان و نوجوانان خود می‌تواند به عنوان روستای هدف گسترش فعالیت‌های فرهنگی در منطقه مطرح باشد.

 برازی در ادامه خاطرنشان کرد: وجود مرقد مطهر عالم و عارف طریقت قادریه شیخ عباس کردکومایین و حضور ده‌ها هزار نفری زائران و مریدان طریقت قادریه که در ایام مختلف سال به این منطقه می‌آیند در کنار جمعیت گسترده و نقش ویژه اهالی روستاهای این منطقه در توسعه اقتصادی و تولیدات ملی همگی جایگاه ویژه‌ای را برای اهالی این خطه به ارمغان آورده است.

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری محمدیه روستای گرگر علیا در پایان سخنان خود خواستار رفع دغدغه‌های مردم منطقه در خصوص بهسازی راه مواصلاتی، گسترش حمایت‌های فرهنگی از سوی دستگاه‌های متولی امر و توجه بیشتر به عمران و آبادانی روستاهای این منطقه شد و از آمادگی اهالی روستای گرگر علیا برای میزبانی برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در مناسبت‌های مختلف سال شد.

گفتنی است در ادامه این مراسم نیز کلثوم ساعدی شاعر، نویسنده و نخبه قرآنی اشعار و داستانی کوتاه را در ارادت ویژه مردم کردستان به اهل بیت(ع) به ویژه امام رضا(ع) قرائت کرد و گروه‌های تواشیح و مولودی‌خوانی متشکل از جوانان روستای گرگر علیا در مدح و ثنای ثامن الائمه(ع) اشعاری را به زبان‌های کردی، فارسی و عربی قرائت کردند.

انتهای پیام/79006/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول