اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مقایسه با هنر دست

نرم‌افزار خوشنویسی فاقد روح هنری است

مدیر خانه خط حوزه هنری استان اصفهان گفت: خوشنویسی نرم‌افزاری در مقایسه با هنر دست خوشنویسان فاقد روح هنری و انرژی القایی است.

نرم‌افزار خوشنویسی فاقد روح هنری است

محسن سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: هیچ یک از آثاری که با نرم‌افزارهای رایانه‌ای به وجود می‌آید وجه هنری ندارد و برای امر روزمره استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: زمانی که پیام‌رسانی در حد گزارش روزمره باشد انرژی القایی آن نیز آنی و لحظه‌ای است که خوشنویسی با نرم‌افزارهای رایانه‌ای نیز از این امر مستثنی نیست.

مدیر خانه خط حوزه هنری استان اصفهان با بیان اینکه اصول دوازده‌گانه‌ای در خوشنویسی است، تاکید کرد: این 12 اصول در تمام نرم‌افزارهای خوشنویسی در جهان به طور کامل کنار گذاشته شده است.

وی خوشنویسی را هنری ملی دانست و افزود: این هنر قدسی با هنرهای دیگری که از جهان غرب نشات گرفته و ما از دستاوردهای آن استفاده کنیم نیست.

سلیمانی اضافه کرد: در عالم خط و خوشنویسی کسی را نداشتیم که به غیر از مضامین قرآنی، ادبیات، عرفان و موارد مذهبی به موضوعات غیر دینی و اخلاقی پرداخته باشد.

وی با اینکه خوشنویسی را زبان مکتوب یک ملت معرفی کرد، ادامه داد: اهمیت این مساله زمانی قوت پیدا می‌کند که بدانیم حافظه بشر یارای ثبت تمام اطلاعات نیست.

مدیر خانه خط حوزه هنری اضافه کرد: اگر خط نبود تاریخ بشر هم نمی‌توانست منطبق بر آن شکل بگیرد.

وی اصفهان را دارای جایگاه ویژه‌ای در هنر خط و خوشنویسی برشمرد و اظهار کرد: اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر کشور به طور تقریب مهمترین جایگاه خوشنویسی در سه دوره را دارد و به عنوان یک خوراک فکری و فرهنگی مطرح است.

انتهای پیام/63007/ع20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول