اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه گیلان خبر داد

برگزاری 12 دوره کارآفرینی در دانشگاه گیلان

رئیس دانشگاه گیلان از برگزاری 12 دوره آموزشی و کارگاهی کارآفرینی در مرداد و شهریور امسال در این دانشگاه خبر داد.

برگزاری 12 دوره کارآفرینی در دانشگاه گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عبدالله حاتم‌زاده بعد از ظهر امروز در جمع مدیران مرکز کارآفرینی دانشگاه گیلان با اشاره به اهمیت آموزش کارآفرینی به دانشجویان، اظهار کرد: آموزش کارآفرینی برای بالفعل شدن استعدادهای بالقوه دانشجویان و افراد مستعد در دستور کار است.

به گفته وی، تحقیق و پژوهش در زمینه کارآفرینی به منظور به روز شدن دانش کارآفرینی و بومی‌سازی آن با توجه به شرایط و نیاز کشور از وظایف محوری مرکز کارآفرینی دانشگاهی است.

این مسئول افزود: ترویج کارآفرینی در سطح دانشگاه و جامعه و فراهم کردن بستر مناسب برای ایجاد زمینه‌های کارآفرینی و ارائه مشاوره به دانشجویان، شرکت‌ها و دیگر کارآفرینان در اولویت کاری مرکز مذکور است.

وی گفت: مرکز کارآفرینی دانشگاه از سال 82 با انگیزه اشاعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی در محیط دانشگاه و اقشار دانشگاهی و تعمیم آن در بین آحاد جامعه با استفاده از روش‌های پیشرفته پژوهشی و آموزشی فعالیت خود را آغاز کرده است.

حاتم‌زاده، ترویج فرهنگ کارآفرینی، ترغیب دانشگاهیان به آموزش کارآفرینی و گسترش تحقیقات تفصیلی در زمینه کارآفرینان را از اهداف مهم مرکز مذکور ذکر کرد. 

وی اذعان کرد: برنامه‌ریزی برای تربیت اساتید کارآفرین، انتقال دستاوردهای تحقیقی در زمینه کارآفرینی، شناسایی کارآفرینان سال، کمک به ایجاد پارک‌های علمی و برطرف شدن محدودیت‌ها در مسیر توسعه کارآفرینی از مهم‌ترین برنامه‌های مرکز به‌شمار می‌روند.

رئیس دانشگاه گیلان، خاطرنشان کرد: مرکز کارآفرینی دانشگاه گیلان تلاش دارد تا ضمن اشتغال تعدادی از شرکت‌های مبتنی بر علوم در اقتصاد محلی منطقه‌ای و ملی چشم‌انداز دانشگاه را به مثابه مولد بنگاه‌های زایشی معرفی کند.

وی با اشاره به برگزاری 12 دوره آموزشی و کارگاهی کارآفرینی در دانشگاه گیلان یادآور شد: دوره‌های آموزشی اصول و فنون مذاکره، کار تیمی، کار آفرینی و طرح کسب و کار و... در تابستان امسال در دانشگاه گیلان برگزار می‌شود.

حاتم‌زاده، برگزاری دوره‌های آموزشی بازاریابی تحت وب، مدیریت بازاریابی، شناسایی فرصت‌های تجاری برای کسب و کارهای کوچک و آشنایی با بورس و فرصت‌های سرمایه‌گذاری را از دیگر اقدام‌ها ذکر کرد.

وی متذکر شد: کارگاه‌های آموزشی آشنایی با قوانین و مقررات کسب و کار و آموزشی مدیریت زمان نیز در مرکز کارآفرینی دانشگاه گیلان برگزار می‌شود.

این مسئول،درباره برگزاری دوره‌های آموزشی در مرداد و شهریور 92 و در دانشکده علوم پایه دانشگاه گیلان، تصریح کرد: هزینه ثبت‌نام برای دانشجویان دانشگاه گیلان 10 هزار تومان، دیگر دانشگاه‌ها 20 هزار تومان و داوطلبان آزاد 30 هزار تومان است.

وی روند رو به رشد توسعه کمی و کیفی دانشگاه گیلان را از جمله موفقیت‌ها عنوان کرد و متذکر شد: این دانشگاه اکنون 10 دانشکده، یک واحد پردیس بین‌المللی و یک پژوهشکده و 408 نفر عضو هیئت علمی دارد و قطب علمی شمال کشور محسوب می‌شود.

ا‌نتهای پیام/84001/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول