اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

7 سال گذشت این بار وعده 14 تیر

رویایی افتتاح بیمارستان جدید مرند چه زمانی تعبیر می‌شود

بیش از 240 هزار نفر از جمعیت شهرستان مرند از تنها بیمارستان مرند با قدمت 60 سال خدمات می‌گیرند که امکانات کم آن قادر به پاسخگوی اهالی و مراجعه‌‌کنندگان از سایر نقاط و شهرهای همجوار همچنین کشور همسایه از جمله نخجوان و ترکیه نیست.

رویایی افتتاح بیمارستان جدید مرند چه زمانی تعبیر می‌شود

گزارش خبرگزاری فارس از مرند، بیش از 240 هزار نفر از جمعیت شهرستان مرند از تنها بیمارستان مرند با قدمت بیش از 60 سال خدمات می‌گیرند که امکانات کم آن قادر به پاسخگوی اهالی و مراجعه‌‌کنندگان از سایر نقاط و شهرهای همجوار همچنین کشور همسایه از جمله نخجوان و ترکیه نیست.

این امر باعث اعتراض مردم و حساسیت برای تکمیل بیمارستان جدید این شهرستان شده که وعده افتتاح آن در اواخر سال 91 از سوی مسئولان عملی نشد. مسئولان دوباره وعده افتتاح بیمارستان را به اردیبهشت همزمان با سفرهای ریاست جمهوری دادند باز عملی نشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، بیمارستان جدید مرند را افتتاح نکرد.

 محمد حسین طریقت منفرد در بازدیدی که از بیمارستان جدید مرند داشت به علت تجهیز نشدن این بیمارستان به امکانات پزشکی از افتتاح آن خودداری کرد.

مسئولان ارشد استان آذربایجان شرقی چند روز قبل اعلام کرده بودند که این بیمارستان آماده افتتاح است و رئیس شبکه بهداشت و درمان  مرند نیز از آمادگی این بیمارستان برای افتتاح همزمان با سفر هیئت دولت خبر داده بود.

اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی نیز پیشتر اعلام کرده بود که این بیمارستان با 134 تخت با متراژ 9 هزار و 510 متر مربع و با اعتباری معادل 122 میلیارد ریال آماده و تحویل دانشگاه علوم پزشکی شده است.بیمارستان جدید مرند در سال 86 کلنگ زنی شد.

مسئولان همچنان به وعده‌های خود به مردم ادامه دادند و سپس تا 15 خرداد اعلام کردند باز عملی نشد و در آخرین وعده 14 تیر را زمان افتتاح بیمارستان جدید مرند اعلام کرده‌اند.

آیا  مردم شهرستان مرند این وعده‌ها را قبول خواهند داشت و یا اینکه این رو یا رفته رفته به سریالی اوشین نزدیکتر می شود .

بیمارستان 100 تختخوابی مرند پس از 7 سال به سرانجام رسید

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌شرقی گفت: بیمارستان جدید 100 تختخوابی مرند با اعتباری بالغ بر 120 میلیارد ریال توسط وزارت راه و شهرسازی تکمیل شده و آماده تحویل به دانشگاه علوم پزشکی تبریز است.

اروجعلی علیزاده با اشاره به اینکه شهرستان مرند باید از نظر امکانات راه و بهداشت تجهیز شده و از تکنولوژی مدرن بهره‌مند شود، اظهار کرد: تاکنون برای احداث و راه‌اندازی ساختمان بیمارستان جدید مرند بیش از 12 میلیارد تومان از سوی دولت هزینه شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌شرقی افزود: تمام نقشه‌های فنی ساختمان بیمارستان که توسط وزارت راه و شهرسازی احداث می‌شود، از سوی وزارت بهداشت و درمان ترسیم شده و براساس آن نظارت انجام می‌شود.

عملیات اجرایی بیمارستان جدید مرند بیش از هشت سال است آغاز شده اما تاکنون با وجود اعلام اتمام بیمارستان، به بهره‌برداری نرسیده است.

این بار نیز پیش از سفر هیئت دولت به استان آذربایجان‌شرقی مسئولان استانی از جمله مدیرکل راه‌ و شهرسازی آذربایجان‌شرقی اعلام کرده بودند که بیمارستان مرند و ورزقان کارشان به پایان رسیده و یکی از مهم‌ترین طرح‌هایی است که همزمان با سفر چهارم رئیس دولت به این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

پس از اینکه بیمارستان مرند افتتاح نشد، مسئولان دلایلی را برای این امر بیان کردند.

نماینده مردم مرند در مجلس شورای اسلامی در این خصوص گفت: این بیمارستان قرار بود همزمان با سفر هیئت دولت به بهره‌برداری برسد که به‌ دلیل تجهیز نشدن افتتاح نشد.

محمد حسن‌نژاد اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی به‌ دلیل مشکلات جزیی از تجهیز بیمارستان جدید شهرستان مرند خودداری می‌کند.

وی با بیان اینکه این بیمارستان تکمیل شده است، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی ایراداتی به این ساختمان وارد می‌داند، آنگونه که گزارش‌ها نشان می‌دهد محمدحسن طریقت منفرد، وزیر‌ بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز شخصاً پیگیر این موضوع شده و با حضور در محل بیمارستان جدید مرند از عدم‌ تجهیز این بیمارستان به ‌شدت انتقاد کرده و اجازه افتتاح این بیمارستان را به‌دلیل نبود تجهیزات نداد.

300مشکل فنی

سرپرست معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در اواسط ماه قبل گفت: کارشناسان دفتر فنی این دانشگاه در بررسی‌های خود در پاییز سال گذشته از این بیمارستان حدود 300 مشکل فنی شناسایی کردند.

باب‌الله قاسمی اضافه کرد: در جلسه مشترک مهندسان پیمانکار پروژه، کارشناسان دفتر فنی و حوزه معاونت علوم پزشکی و مسئولان اداره کل راه و شهرسازی استان مصوب شد، این مشکلات در مدت 45 روز احصا شود.

مردم در رویای افتتاح بیمارستان جدید مرند هستند

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس گفت: مسئولان شهرستان از بس قول امروز و فردا برای افتتاح بیمارستان جدید مرند به مردم دادند، این مشکل رفته رفته در بین مردم به رویا تبدیل شده است.

محمد حسن‌نژاد گفت: مسئولان شهرستان به قدری قول امروز و فردای افتتاح بیمارستان جدید مرند را به مردم دادند که این مشکل رفته رفته در بین مردم به رویا تبدیل شده است.

براساس این گزارش خبرنگار فارس از مرند گزارش می‌دهد مردم رویای افتتاح این بیمارستان را کم کم به سریال‌های جذاب ولی غمگین کتاب‌ها و رسانه‌های سمعی و بصری را آرزو می‌کنند.

شهرستان مرند به علت قرار گرفتن در جاده ترانزیت اروپا و آسیا و تردد روزانه بیش از 15 هزار انواع خودرو مسافران خارجی و داخلی تنها بیمارستان قدیمی و 60 ساله مرند با امکانات کم قادر به پاسخگویی اهالی شهرستان و شهرهای همجوار و حتی از جمهوری نخجوان نیست و این امر برای شهروندان مشکلاتی را ایجاد کرده است.

مردم شهرستان مرند برای تامین سلامتی و درمان خود و خانواده‌شان مسافت 70  کیلومتری را تا مرکز استان مجبور هستند طی کنند.

آیا این بار هم وعده مسئولان مبنی بر افتتاح بیمارستان جدید مرند در 14 تیر وعده سر خرمن خواهد بود و یا در 14 تیر ماه ستاره‌ای درخشان نورانی و خواب و رویاهای اهالی تعبیر خواهد شد، بماند تا آن روز

انتهای پیام/60007/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول